Vad har ni i kvarnen just nu?

Satyricon

Well-known member
Tre Forze från Sicilien. Ett ädelt kaffe, rostat över sakta eld på olivved. Det känns baske mig.

IMG_0366.jpg
 
Senast ändrad:

Satyricon

Well-known member
Tre kilo Gimoka Speciale Bar, en ovanligt robust blandning från Norditalien. Enligt uppgift 30/70, vilket ger en arabicachock när man är van vid 10/90.

IMG_5032.jpg
 

kafferookie

Well-known member
Johan och Nyströms kaffeporslin är antagligen det bästa jag nånsin stött på. Härligt tjockt gods och snygg form. Jag har deras espresso- och cappuccinokoppar fast med Yard Dog-motivet. Men det måste ju gå att få tag i samma porslin utan deras inblandning. Vet inte vad märket heter eller var de kommer från. Mina koppar är helt blanka i botten.

Hur har du fått tag i dem med yarddog?? Jag såg dem för 3-4 år sedan på J&Ns konceptbutik men de sa att de ej fanns till salu..
 

BloodyMezzo

Well-known member
Hur har du fått tag i dem med yarddog?? Jag såg dem för 3-4 år sedan på J&Ns konceptbutik men de sa att de ej fanns till salu..
Det var där och då jag köpte dem. Nära södra station i sthlm. De hade slut på cappuccinokoppar så det blev några begagnade sådana och nya espressokoppar. Nu har jag precis beställt fyra av deras carnivales cappuccinokoppar från nån sida på nätet. Kostade bara nittio kr per kopp med fat. Billigt tyckte jag. :)
 

kafferookie

Well-known member
Det var där och då jag köpte dem. Nära södra station i sthlm. De hade slut på cappuccinokoppar så det blev några begagnade sådana och nya espressokoppar. Nu har jag precis beställt fyra av deras carnivales cappuccinokoppar från nån sida på nätet. Kostade bara nittio kr per kopp med fat. Billigt tyckte jag. :)

Tycker deras carnivaleskoppar är snygga men alldeles för små för min smak, de borde göras i samma storlek som de största not neutral, tror de är 36
 

Magol

Well-known member
Rostade det sista i en omärkt påse jag hade liggande hemma. Misstänker att det är en sydamerikan, förmodligen brasilianare.
e00da4c8ed65a4ec8cc1e211c7841adc.jpg
 

BloodyMezzo

Well-known member
Orocrema! Ett av de bättre kaffen jag köpt av Kaffeexperten. Jag är dålig på att beskriva smaker men den känns med mångbottnad än flera av deras andra espressokaffen. Hittar fler nyanser liksom. Tycker en del av deras kaffen varit lite platta. Mycket crema, av lite mörkare slag.
4f778f840d61856ee414579ebe5e59f2.jpg
 

hne

Well-known member
J&N FTO efter en lite för lång rundvandring i budgetbönornas inte alltför upphetsande smakpaletter (träkol, rök, nöt). Lättjobbad och angenäm är trevlig omväxling.
 

Jacob

Well-known member
J&N 5Estate. Flera år sen jag drack detta, syrligare än jag minns det. Men så var jag mer inne på syrligt för några år sen. Hur gör ni för att få till denna bra? Ristretto?
 

mjj

Member
Etnia Las Mercedes. Får dock inte till detta i koppen (V60), en märklig papperssmak lägger sig mitt i smakbilden.

Skickat från min E2105 via Tapatalk
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp