Vad har ni i kvarnen just nu?

Lars

Well-known member
Själv har jag för tillfället Caffè Mauro Special Bar. Eftersom påsen nästan är slut, så tänkte jag köpa en ny påse johan & nyström La Bomba på hemvägen.
 

kaleii

Well-known member
En blandning av Monteriva Marché och Monteriva Conquesta.
Är rätt sugen på 5Estate, och köper nog ett halvkilo innan jag provar Monteriva Valebella.
 

Lars

Well-known member
Där sa du något. Blir nog en liten påse 5 Estate också. Inte den typen av kaffe som jag brukar gilla, men man måste prova i alla fall och bilda sig en uppfattning.
 

Marv

Well-known member
Frugan köpte en påse på Sosta när hon var där det är den som gäller nu, verkar vara en ganska robustarik blandning.
 

Lars

Well-known member
Japp, Frippes är mysigt. Dessutom går jag ändå förbi på väg hem från jobbet varje dag, så det blir lätt att man smiter in och köper en liten påse mer än man hade tänkt.
 

johey

Well-known member
Just nu har jag en hemrostad blandning av ca 40% kamerunsk Robusta, 20% Monsooned Malabar, 20% etiopisk Mocca Sidamo och 20% kolombiskt Excelso. Det ligger ingen själ i denna blandning, utan jag bara tog en kombination jag inte tidigare provat. Min högst oprofessionella värdering är att det smakar ok. :)
 

andcar

Well-known member
Just nu är kvarnen tom (och rengjord). På måndag när jag kommer hem igen så får vi se vad Costas har hemma. Har han inte ngt speciellt så blir det nog ännu en 5 Estate. :)
 

Rosetwig

Member
Fyllde nyss upp med Passalacqua Mehari, aldrig prövat tidigare men vid en första provsmakning överraskande gott :D ! Bara läst om denna tidigare.

//
 

pojken_pelle

Active member
40% Daterra bourbon yellow från Brasilien, 20% Antigua los volcanes från Guatemala, 20% Harrar longberry från Etiopien, 20% Bugisu från Uganda.
Rostat en bit in i andra knäcket. Gott smakar det.

Gillar också Frippes, blir minst ett besök per vecka.

/pelle
 

mårris

Well-known member
kaleii sa:
En blandning av Monteriva Marché och Monteriva Conquesta.
Är rätt sugen på 5Estate, och köper nog ett halvkilo innan jag provar Monteriva Valebella.
gick i helgen från vallebelle till 5estate. går inte tillbaka. for sure. dock tycker jag 5estaten åldras/förändras snabbt - men det kanske inte är så konstigt när det är så pass färskt.
vallebellen tyckte jag låg mycket närmre conquestan än marchén. dessutom kändes den inte helt fräsch i näsan, fast jag köpte direkt från monteriva.
 

bobby orlando

Active member
Maragogypebönan (Nicaragua) från Lilla Kafferosteriet på Baltzarsg. Helt otrolig elefantböna som ger det bästa presskaffet jag har smakat.
 

zix

Well-known member
yirgacheffe, auktionsvinnarkaffe som jag turligt nog köpte 9 kilo av. Gott, men det är svårt att hitta rätt rostning den här gången.
 

JvD

Well-known member
Universal Super Crema (USC). Börjar tröttna på detta kaffe men vill göra slut på det. Detta var min första påse av USC och jag blev tyvärr inte helt övertygad.
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,377
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp