Sidan 475 av 478 FörstaFörsta ... 375425465473474475476477 ... SistaSista
Resultat 3 793 till 3 800 av 3821
    Jag få väl erkänna att det blir nu Droppkaffe (Uraga) en hel del framöver, tack vare försäljningen på Lidl. Nu efter ca 300gr börjar jag tuna in bryggningen efter min smak, men det var inte lätt, den var väldigt ljus i rostningen.
    Rocket R58
    Mazzer Mini e a

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Citat Ursprungligen postat av Perssson Visa inlägg
    För mig känns det "rätt" att röra om, men jag ska kanske prova ditt sätt med.
    Ja inget fel med det.

Har mer kaffe än jag hinner dricka upp innan det blir gammalt sedan jul den bästa är utan tvekan Törnlinds Ana Sora i alla fall. Ganska skönt att slippa veva när det är så ljusa bönor.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Koppar Costa Rica Los Vindas. Fortsätter temat med snällt kaffe. Första koppen har en ganska stark ton av marabou mjölkchoklad

Junior Member
    Reg.datum
    dec 2020
    Caffé Gioia Oro 90% Arabica från Centralamerika och Brasilien.

Sweet spot espresso från Sandby Kafferosteri. Ok, men inte lika god som deras Slap shot espresso eller Genuin espresso.

Junior Member
    Reg.datum
    sep 2020
    Jag var förbi Gringo Nordic i fredags för att köpa några påsar att prova över helgen.

Kom därifrån med El Salvador White Pacamara, Brasilien Pereira Sweet Bourbon, och El Salvador La Fany Glazed.

White Pacamara var god i både Clever Drip och V60, men som espresso blev den lite för fräsch för min smak.
    Pereira, gillar jag rakt igenom. Lite rundare i smaken och väldigt god!
    La Fany har jag inte öppnat än.

Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    Koppar Costa Rica Los Vindas. Fortsätter temat med snällt kaffe. Första koppen har en ganska stark ton av marabou mjölkchoklad
    Fick samma böna hem, första försöket med det AP recept som funkat bra med andra bönor jag testat, 14 kaffe malt på 14 klick i Timemore, 200 g vatten, rör om, vänta till 2 min sen pressa i 20 s. Smakade inte det minsta mjölkchoklad och hade en obehaglig bismak som jag tolkade som sur. Nästa försök malde jag ett klick finare men i övrigt samma. Det blev ännu värre. Frustrerande. Tolkade jag bittert som surt? Fortsättning följer, men ni som har denna böna ge gärna tips på bryggmetod åt en förvirrad nybörjare

Köpt på mig Koppi Red Clay för espresso, riktigt nice när det blir bra, men Pavonin är fortf lite tempramentsful

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •