Jag få väl erkänna att det blir nu Droppkaffe (Uraga) en hel del framöver, tack vare försäljningen på Lidl. Nu efter ca 300gr börjar jag tuna in bryggningen efter min smak, men det var inte lätt, den var väldigt ljus i rostningen.
Jag få väl erkänna att det blir nu Droppkaffe (Uraga) en hel del framöver, tack vare försäljningen på Lidl. Nu efter ca 300gr börjar jag tuna in bryggningen efter min smak, men det var inte lätt, den var väldigt ljus i rostningen.
Rocket R58
Mazzer Mini e a
Koppar Costa Rica Los Vindas. Fortsätter temat med snällt kaffe. Första koppen har en ganska stark ton av marabou mjölkchoklad![]()
Caffé Gioia Oro 90% Arabica från Centralamerika och Brasilien.
Sweet spot espresso från Sandby Kafferosteri. Ok, men inte lika god som deras Slap shot espresso eller Genuin espresso.
Jag var förbi Gringo Nordic i fredags för att köpa några påsar att prova över helgen.
Kom därifrån med El Salvador White Pacamara, Brasilien Pereira Sweet Bourbon, och El Salvador La Fany Glazed.
White Pacamara var god i både Clever Drip och V60, men som espresso blev den lite för fräsch för min smak.
Pereira, gillar jag rakt igenom. Lite rundare i smaken och väldigt god!
La Fany har jag inte öppnat än.
Följ oss!