Vad har ni i kvarnen just nu?

keex88

Well-known member
80% Rwanda Gatsinga 20% Juncalito i en bodum presskanna, lite mjölk på de.
Gick inge bra alls på träningen idag, fick ordentligt med stryk av min sparring partner.
Komma hem, lägga sig i soffan, sätta på en bra film och en kopp av detta kaffe. MKT bra avslutning på dagen
 

fotogenicco

Well-known member
Har precis laddat med J&N Isola. Och måste säga att det är nog det godaste man kan dricka i espressoväg. Grymt fyllig, inte besk, lång len eftersmak och går i princip inte att få den för stark. Hade nämligen problem innan att få till mina skott med Café vero, guldpåsen.
Så detta var en glad överraskning! :)
 

Satyricon

Well-known member
Caffè Bravi Miscela Bar, inköpt på MediaMarkt. Ett inte alls oävet kaffe. Moussig crema, ädelträsmak, nötigt skimmer avlöst av vulkanisk kärvhet, viss brassklang. Ett kaffe i klassisk italiensk stil med aristokratens signum.
 

Buffeln

Well-known member
Da Matteo Majorna. Första testet blev en americano. Tydlig chokladsmak, lite rök och en lätt tobakston. Ganska stor sötma och en svag syra i bakgrunden som lättar upp. Riktigt bra! :)
 

igroucho

Well-known member
Arvid Nordquist 100% arabica (silverpåsen - svarta har jag inte testat ännu). Köpt på Konsum. Extremt bra bas för en latte :) Rek: *****
 

Fabian

Well-known member
Da Matteo Finca El Bosque rostat för Tvålpalatset 17/12. Underbart! Sött och lent med tydliga toner av röd grape frukt, precis som lappen utlovar. Rekommenderas
 

Lars

Well-known member
"Espressokvarnen": Te och Kaffehusets blandning rostat av J&N. Mycket prisvärd blandning som är tänkt att fungera med alla bryggmetoder. Jag tycker att den gör sig bäst som espresso. "Brygg- och Aeropresskvarnen": Misty Valley J&N. Fortfarande min personliga favorit som brygg.
 

Buffeln

Well-known member
Koppi Milestones och Koppi Fazenda Camocim Icatu, båda rostade 2/1. Den första lite tamare än normalt och den andra var ny för mig och riktigt god i presskannan.
 

Almapeso

Well-known member
Var och inhandlade Milestone och Cherry Red.
Testade Milestonen på plats och tyckte den var väldigt bra. Inte så spretig utan väldigt balanserad. Gillar inte när det blir för mycket syra som jag tyckte biloyan gav.

Cherry Red får bli en överraskning.
 

henrico

Well-known member
J&N Brasilien Yellow Bourbon har jag i kvarnen just nu.

Drack den precis som en överdoserad ristretto, extraherad ungefär 35s... Den absolut bästa koppen kaffe....

....jag druckit hittils i år. :)

Söta härliga chokladtoner som fortfarande, en halvtimme senare, fyller munnen... Underbar.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp