Sidan 472 av 472 FörstaFörsta ... 372422462470471472
Resultat 3 769 till 3 772 av 3772
    Här var jag missnöjd med J&N Brazil Fortaleza jag testat en hyffsad del med i V60 nu.. inte fått till den så jag gillar den så särskilt mycket. Sen testar jag den i aeropress, originalrecept med dubbla filter, 80C vatten, och finare malt (10 på timemore slim). Och blir riktigt glad, nu blev det gott!

Dricker det rätt starkt, lite utspätt i efterhand (kanske ökar mängden till lite mindre än det dubbla) efter att ha bryggt 19g med vatten upp till strax under 2-strecket på AP.

Johan & Nyström Fika. Köpte fel (såg att de fanns på Mathem!) och fick hem bryggmalet, men har kört det i min V60 ändå. 30g/450g vatten tar typ 6 minuter eller nått, så det är nog lite för fint.. Men det blir gott ändå!

Detta kanske vore kaffet man skulle ha till kontoret om man själv fick bestämma. Rent och snyggt, "vanligt" men godare och passar nog alla kaffedrickare skulle jag tänka mig. Igår glömde jag ungefär 200ml i en termos hemma i ett flertal timmar medans jag var ute, och även i den kalla versionen som var kvar sen så gillade jag det

Senior Member Gholams avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Citat Ursprungligen postat av Eightfiftysix Visa inlägg
    Johan & Nyström Fika. Köpte fel (såg att de fanns på Mathem!) och fick hem bryggmalet, men har kört det i min V60 ändå. 30g/450g vatten tar typ 6 minuter eller nått, så det är nog lite för fint.. Men det blir gott ändå!

Detta kanske vore kaffet man skulle ha till kontoret om man själv fick bestämma. Rent och snyggt, "vanligt" men godare och passar nog alla kaffedrickare skulle jag tänka mig. Igår glömde jag ungefär 200ml i en termos hemma i ett flertal timmar medans jag var ute, och även i den kalla versionen som var kvar sen så gillade jag det
    Ja, bra kaffe brukar jag inte heller slå ut utan ställa i kylen och dricka med någon "förtunnare" (mjölk/havredryck). Mums!

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Det är absolut ett tecken på bra bönor och lyckad bryggning när man kan njuta av det kallt också.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •