Sidan 449 av 452 FörstaFörsta ... 349399439447448449450451 ... SistaSista
Resultat 3 585 till 3 592 av 3613
    Nä, den har jag faktiskt inte provat, men det låter som något jag borde testa. Bra tips, tack!
    Praeterea censeo coffeam robustam laudandam esse.

@Satyricon, OT: Bra signatur; låg du vid nåt latinskt fakultet, månne? Själv är jag blott novis, men devisen påminner om nåt nästan identiskt jag hade själv i en signatur i ett annat kaffeforum, kanske det är okej om jag återupptar den? Men jag frågar mig, varför har du »esse« i final – och inte penultimativ – position? Sen kan man diskutera i evigheter kring Ceterum/Praetera …

Jag har läst latin i Lund, och blev som en ny människa. Jag rekommenderar verkligen latinstudier till alla.
    Att jag satte ”esse” sist här är av musikaliska skäl; jag tycker rytmen blir snyggare. Sen har jag sett att Cicero ibland har ”esse” finalt, bl a efter ”laudandum”, och han borde väl veta.

Citat Ursprungligen postat av liturgius Visa inlägg
    @Satyricon, OT: Bra signatur; låg du vid nåt latinskt fakultet, månne? Själv är jag blott novis, men devisen påminner om nåt nästan identiskt jag hade själv i en signatur i ett annat kaffeforum, kanske det är okej om jag återupptar den? Men jag frågar mig, varför har du »esse« i final – och inte penultimativ – position? Sen kan man diskutera i evigheter kring Ceterum/Praetera …

Miscela etrusca från Nannini, ett klassiskt rosteri i Siena ägt av familjen Nannini, med den kända rockstjärnan Gianna.
    En bra blandning med en lagom dos robusta.

Slängde i en påse Mokaflor Dolce Forte i kvarnen.
    Hundra procent robusta! Härligt sommarkaffe för den som vill förflyttas till Palermos gatuliv eller citronlundar.

Senior Member onkelAs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    100% robusta!?!
    Det låter robust.
    Min nya är 20% robusta och á 40% zimbabwe och colombia arabicas, läckert men ändå med en skön kraft

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Skulle vara kul att se hur 100% liberica blir som espresso, gissningsvis robustare än robust

Senior Member
    Reg.datum
    jan 2018
    Oj, 100% Robusta! Aldrig testat men det måste bli lite som flytande trä?

Kör själv med Johan & nyström la bomba för närvarande, och näst på tur är Musetti Rossa. Någon som vet andelen Robusta i detta (musetti) kaffe förresten?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •