Sidan 381 av 455 FörstaFörsta ... 281331371379380381382383391431 ... SistaSista
Resultat 3 041 till 3 048 av 3640
    da Matteos Shakiso Welena. Hade den i kvarnen tidigt i våras också, lika bra nu som då. Sjukt trevlig Etiop, och de är ju svåra att ogilla!

/Fabian

En sedan ett par veckor öppnad påse Amigos (Trieste) med vid det här laget en aning bedagade bönor. Smaken har mattats, klorna klöser inte längre som förr, robustans (95 %) kärva klang har övergått i dov liksmak. Lär räcka ett par dagar till, sen får jag äntligen öppna en ny påse.
    Praeterea censeo coffeam robustam laudandam esse.

Junior Member
    Reg.datum
    mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av Satyricon Visa inlägg
    En sedan ett par veckor öppnad påse Amigos (Trieste) med vid det här laget en aning bedagade bönor. Smaken har mattats, klorna klöser inte längre som förr, robustans (95 %) kärva klang har övergått i dov liksmak. Lär räcka ett par dagar till, sen får jag äntligen öppna en ny påse.
    Enkel lösning, drick mer kaffe! Alternativt bjud över dina vänner på espressofest, ett oundbärligt knep då man som nybörjare behöver flygtimmar alternativt när man bara vill öppna nästa påse

Edit: Måste tillägga att jag själv användt detta knep för att göra slut på en påse Lavazza Rosso som jag köpt i brist på pengar... Nu väntar inventering av Trollhättans stads kaffeutbud!
    Senast redigerat av BönOlle den 2011-07-07 klockan 07:51.

Citat Ursprungligen postat av BönOlle Visa inlägg
    Enkel lösning, drick mer kaffe! Alternativt bjud över dina vänner på espressofest, ett oundbärligt knep då man som nybörjare behöver flygtimmar alternativt när man bara vill öppna nästa påse

Edit: Måste tillägga att jag själv användt detta knep för att göra slut på en påse Lavazza Rosso som jag köpt i brist på pengar... Nu väntar inventering av Trollhättans stads kaffeutbud!
    Mitt tips, köp mindre påsar. Köper aldrig större förpackningar än 250g, större så hinner bönorna ta in för mycket syre hur väl bönorna än packas om i vakuumbehållare och dylikt innan allt konsumerats.

On topic, just nu liggen en påse "Yard Dog" ifrån J&N i kvarnen.

Handkvarnen har precis kört det sista av En J&N Agoga, och i Mazzern ligger det lite Nordqvist Reko.

Det enda bra med att Koppi Hama tog slut, är att Koppis Finca la Margarita (bryggrostade) åker ner.

Sjukt bra kaffe, om än inte lika distinka smaker som Haman. Här flyter smakerna på något sätt mer in i varandra, medan de inte gör det på samma sätt i förstnämnda. Skillnaden på tvättat vs. honey-processat kaffe? Mycket frukt, lite dovare sådana, och botten av choklad/nougat. I like! Och flickvännen tyckte att det var mycket bättre än den, enligt henne, lite för syrliga Haman

/Fabian

Senior Member
    Reg.datum
    nov 2009
    Musetti Fairtrade i familjens Gaggia Classic. Nu kanske jag svär i kyrkan, men att göra cappucinos på 3x så dyrt kaffe känns ganska omotiverat när man får såpass bra resultat med Musettin. Känns också kul att stödja Fairtrade då familjen jobbar att producera egna sådana varor!

Med Aeropressen där varje smakarom kommer fram däremot ...

Köpte ett kg bönor i Istanbul. Oklart sort, smakar mycket Istanbul, lite sötaktigt. Funkar nog bättre i turkisk brygg än som espresso.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •