Vad har ni i kvarnen just nu?

treefinger

Well-known member
Var får man tag i Panama Pacamara Honey rostad 4:mars? jag vill gärna prova. :)

Medan jag väntar på GoKaffe, måste jag köpa färdigrostat. Vad rekommenderas, om det ska vara espresso?

Jag köpte pacamaran på Kaffecompagniet. Om du är ute efter en färdigrostad espressoblend så tror jag att Haugaards high end blend Dogville kan göra dig väldigt glad.
 

treefinger

Well-known member
De har förresten en Guji från haugaard som också är väldigt bra. Prislappen är lite mer anpassad till dagens konjunkturläge än vad Pacamaran är.. :)
 

AA

Skottjägare
Ytterliggare en av dom 6 finalisternas bönor har hittat till min hopper och skall avsmakas om en liten stund.
Denna gången är det tredjepristagaren Pernillas blandning som jag lagt vantarna på. Hur den smakar vet jag inte förrn om en liten stund men risken att den smakar skit är väl liten fast bästföre är passerat! :D

IMG_2053.JPG


Ha de´

/AA
 

rotlas

Well-known member
Ska precis sprätta påsen med Daterra Decaf, och göra ett försök! Jag har provat den några gånger tidigare, och tycker faktiskt att den är riktigt trevlig! Den är betydligt bättre än Mauros Decaf, vilken är ett skämt enligt mig...

Jag drack för första gången koffeinfritt kaffe och just Daterra Decaf av Estate Coffee. Blev väldigt glatt överaskad och det lär nog bli en kvällsvana.
 

AA

Skottjägare
Pernillas kaffe har nu passerat genom kvarnen. Tyvärr så var det bara 100-150g i denna lilla söta påse så innan jag hade hunnit ställa in kvarnen så var det slut :(
Fick hjärnsläpp och tänkte att jag skulle prova att göra dubbelskott så efter 5-6 felskott så var det 10g kvar i påsen och det fick bli en kopp guld av det. Hur blåst får man vara och byta till dubbelkorg när man inte kan hantera den?
Smaken var "kaffe". Runt och fylligt men inget speciellt, inte som brygg i alla fall.

Som notering kan nämnas att kvarninställningen som gav en 28sek dubbel med 5E gav ett 7sek skott med detta kaffe! Förmodligen det kaffe som krävt finast malning som passerat min kvarn!

Nu åkte 5E i igen. Helt OK baskaffe. Hoppas att James och Anette skickat min beställning med räserpost.

Ha de´

/AA
 

Musikarfelix

Well-known member
Köpte nyligen en påse El Salvador La Esperanza (Johan & Nyström, imorgon får jag min Rancilio Silvia och då blir det kalas! :)
 

Molarin

Well-known member
Har Kahl´s Yirgacheffe i kvarnen på jobbet. Man kan smörja händerna med bönorna men att dricka kaffet, nej tack!
 

Axel

Well-known member
Gethumbwini från DaMatteo. Väntar ivrigt på nya Geishan och de andra panamanska kaffena Koppi fått med sig hem från semestern.
 

GLC

Well-known member
Åre Rwanda Aqua Pulped. Har inte fått till den riktigt som espresso än, blir att köra mer imorrn. Beror antagligen på att jag är ovan med silvian...
 

Satyricon

Well-known member
Tröstar mig med de sista resterna av Musetti brun påse. Därefter står valet mellan Caffè Trombetta Gusto Bar och Italcaffè Gran Gusto .
 

Neo

Well-known member
Just nu är det faktiskt Red Clay från Koppi. Fick inte till första cappun alls men det smakade ändå gott så jag vill säga att det är en väldigt tacksam blandning att jobba med.
 

MiC

Well-known member
Peru Silver - 50% Robusta. En ganska ny bekantskap för min del (andra påsen) och en riktigt trevlig "klassisk Italiensk" blandning.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,463
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp