Vad har ni i kvarnen just nu?

Fabian

Well-known member
Ja, det blev ett försök, men nånting gick galet för det blev alldeles för svagt. I och med att jag bara hade 250g körde jag på ett säkrare kort och provade kyla en dubbel americano med en skvätt sockerlag, det blev fantastiskt gott! Bärigare kan väl ett kaffe knappast bli?
 

treefinger

Well-known member
Fick slut på kaffe idag så abstinensen var påtaglig. Nu var jag sugen på något riktigt bra kaffe. Svängde förbi på kaffecompagniet men upptäckte att jag var för sen, en kvart efter stängning. Jag stormade in ändå, vad gör man inte när kaffesuget är som värst, och fick med mig en påse Etiopien Aricha Selection 9.

Fi fasen vilket kaffe.

Det godaste och mest intressanta kaffe jag druckit på mycket länge.

 

mag

Well-known member
Fick slut på kaffe idag så abstinensen var påtaglig. Nu var jag sugen på något riktigt bra kaffe. Svängde förbi på kaffecompagniet men upptäckte att jag var för sen, en kvart efter stängning. Jag stormade in ändå, vad gör man inte när kaffesuget är som värst, och fick med mig en påse Etiopien Aricha Selection 9.

Fi fasen vilket kaffe.

Det godaste och mest intressanta kaffe jag druckit på mycket länge.


Kan inte annat än hålla med, vad jag hört (och hittills upplevt) är årets skördar från Ethiopien något särskilt. Provade en annan naturalprocessad Yirga Misty Valley häromveckan som också var otroligt fin.
 

thurfjell

Well-known member
J&N Aricha Selection 9 inköpt (helt vansinnigt - det luktar verkligen jordgubbar när man klämmer lite på påsen!). Nu i kvarnen J&N Bella - trevlig, rund smak - men det blir ingen repris på den. Nästa in i kvarnen Estate Coffe San Agustin.
 

Faktor

Well-known member
Provade aeropressad Aricha idag. Fy faan så gött... Det var nog det bästa på riktigt riktigt länge.

Men vad jag egentligen har i kvarnen nu är Midsomer Murders från Da Matteo. Riktigt mumsigt. Som macchiato var den fina fisken.
 

wesaft

Well-known member
Jag satte min näsa i en påse och köpte den inte :)
Sitter här nöjt med eftersmaken fårn Isola lätt förkyld näsa.
 

lupoo

Well-known member
Det råder Aricha 9-feber bland forumets medlemmar just nu :)
Tydligen, men när man inte får tag på någon Aricha vad gör man då? Varför inte lite Fazenda Lagoa 100% Bourbon från DaMatteo och för att få till detta med jordgubbarna så kan man köpa lite fina gubbar från Vareborg utanför Varberg. Göra en kanna press på bönorna sätta sig på altanen och bara njuta av de bästa jordgubbarna på flera år och ett mycket fint "ute-kaffe".
 

AA

Skottjägare
Arichan, vad annars? ;)

Riktigt smaskig. Skogsbärsyoggi så det står härliga till. Gjorde 5-6 enkla direkt efter varandra och doften som puckarna spred från knockboxen var grym! Hela köket luktade varm frukt.

Skall bli spännande att jämföra 9:an mot 17.

Det råder Aricha 9-feber bland forumets medlemmar just nu :)
Definitivt! Jag är smittad!

/AA
 

henrico

Well-known member
Har nu kört J&N FTO ett par dagar.. Gisses vad mycket bättre den är än när jag provade den för 9 månader sedan... Otroligt mumsig, underbar med mjölk både som cappu och macchiato.

Härliga chokladtoner och en sötma som verkligen gifter sig helt suveränt med mjölk, inga otäcka syrliga toner här inte!

Kan nog till och med ersätta La Bomba som mitt "defaultkaffe" faktiskt, det är inte illa pinkat det inte.
 

Massiv

Massivo utan o
Till er som är bosatta på mindre lyckliga orter bönmässigt sett finns det ju Baristashopen...dom har Aricha 9#
 

Buffeln

Well-known member
Var på Da matteo Torrefazione på lunchen och köpte en påse Cyiya Mugambira Lot 8. De hade två påsar Aricha 9 kvar om någon är sugen. :coffee:
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp