Vad har ni i kvarnen just nu?

Musikarfelix

Well-known member
Fazenda Lagoa från da Matteo, recensionen finns här.

FyHKyPdNd.jpg
 

peephole

Well-known member
Love coffee finca el retiro, skitäckligt.. lyckas verkligen inte få till den i aeropressen.. någon annan som provat?
 

McDago

New member
Just nu har jag Bravi Caffé - Blu. Snart kommer jag att få Moka J-Enne Crema S från min hemstad (Pistoia, Toscana), morsan skickade det med posten igår!!!
 

lolgun

Well-known member
3091756-rescaledpic-300x551.jpg


Kan säga jag är inte så imponerade. Mitt upplevelse har inte varit så positivt, har provat flera olika doses från 14g-21g, bytt grind och allt och smaken är - sådär.

Det finns nästan ingen crema alls överhuvudtaget efter 15sec, passar inte riktigt bra till mjölk dricker.

Finns det annan som har hittat ett bra profil på detta?
 

Musikarfelix

Well-known member
Panama Cruz - The Pineapple Thief (J&N)

SuIrLyHlt.jpg


Sötman ligger väldigt fint i munnen, tycker att tonerna av ananas är tydliga... Gott!
 

doppio

Well-known member
3091756-rescaledpic-300x551.jpg


Kan säga jag är inte så imponerade. Mitt upplevelse har inte varit så positivt, har provat flera olika doses från 14g-21g, bytt grind och allt och smaken är - sådär.

Det finns nästan ingen crema alls överhuvudtaget efter 15sec, passar inte riktigt bra till mjölk dricker.

Finns det annan som har hittat ett bra profil på detta?


Blev sugen när jag läste på påsen, men nu så blir man ju mer tveksam. Har inte provar det så jag kan inte uttala mig.
 

Åssita

New member
Själv har jag kaffebönor från Vera Cruz (Mexico) - "hemrostade" i butiken Café Conquistador i Guanajuato. Deras mörkrostade Kubanska blandning var lite kul!
 

S-fors

Well-known member
Jag fick hem ett halvkilo SHM och ett halvkilo 5 Estatefrån Baristashopen idag, man har ju nästan bönorna hemma innan man beställer - fantastiskt!, tur när man bor i en håla med endast Zoega rostat i mitten av 2009...

5 Estate var rostat i måndags så jag startar med SHM. 5 Estate ska bli intressant för jag har aldrig testat det innan.
 

leitzler

Well-known member
Shoye från da Matteo :).

Två dubbla shots står & blir glass i frysen dessutom, tillsammans med ett paket vispad vaniljvisp.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp