Sidan 452 av 454 FörstaFörsta ... 352402442450451452453454 SistaSista
Resultat 3 609 till 3 616 av 3630
    Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    IMG_20180903_161018~2.jpg

Svettiga djimma från Etiopien

Senior Member
    Reg.datum
    apr 2013
    Var och köpte bröd hos en Italiensk bagare idag. Medan vi väntade fick jag en cappucino. Den var god och gjord på Lavazzabönor såg jag. Hur är dom bönorna? Såg dom finns hos vår ICA. Värda pengarna eller inte? Kostade typ 150:- för 1 kg.

Senior Member
    Reg.datum
    apr 2013
    Kaffe.jpg

Haj baristas
    Hittade dessa bönor i en liten butik här i Tyresö Tydligen en lokal kafferostare!
    Vad tror ni, har ej öppnat och testat ännu

Citat Ursprungligen postat av conny Visa inlägg
    Var och köpte bröd hos en Italiensk bagare idag. Medan vi väntade fick jag en cappucino. Den var god och gjord på Lavazzabönor såg jag. Hur är dom bönorna? Såg dom finns hos vår ICA. Värda pengarna eller inte? Kostade typ 150:- för 1 kg.
    Jag gillar vissa Lavazzablandningar, dem med en hygglig dos robusta. De är inte så pjåkiga – om man gillar den italienska stilen.
    Praeterea censeo coffeam robustam laudandam esse.

Öppnade en påse Tre Forze, en siciliansk blandning med bönor rostade över olivved.
    En ädel själ.
    Praeterea censeo coffeam robustam laudandam esse.

Det svider i plånboken men jag älskar Blue mountain jamaica och köpte ett kilo i somras som jag snålat med. Nu har jag 2 st 125 gr påsar kvar och det blir en kopp varannan dag. Annars har jag precis börjat rosta själv med popcornmaskin och köpte därför 1 kg av Sumatra Gayo på prov då jag druckit den innan och köpt färdigrostad. Så dessa mals dagligen just nu.

Senior Member onkelAs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Snåla med rostat kaffe låter inte så lockande..
    (färskvara liksom)

Men till saken: rostade i tisdags vietnam rob 20% colombia 40 % och zimbabwe 40 %
    verkar lovande, men tyvärr har jag Marzoccon på service och Pavonin är ingen bra referensmaskin

Citat Ursprungligen postat av onkelA Visa inlägg
    Snåla med rostat kaffe låter inte så lockande..
    (färskvara liksom)

Men till saken: rostade i tisdags vietnam rob 20% colombia 40 % och zimbabwe 40 %
    verkar lovande, men tyvärr har jag Marzoccon på service och Pavonin är ingen bra referensmaskin
    Jag vet, men ibland får man skita och hålla igen som det heter tyvärr. Jag kommer nog rosta denna böna själv i framtiden så slipper man tulla på kvalitéten av detta fantastiska kaffe. Synd det är så förbannat dyrt bara..

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •