Sidan 459 av 459 FörstaFörsta ... 359409449457458459
Resultat 3 665 till 3 670 av 3670
    Senior Member
    Reg.datum
    mar 2015
    J & N Sumatra Gayo. Blir ett fantastiskt kaffe som Pour Over. Fylligt och smakrikt men ändå väldigt runt och fint. Rekommenderas att testa för dom som inte gjort det.

Citat Ursprungligen postat av waqrr Visa inlägg
    J & N Sumatra Gayo. Blir ett fantastiskt kaffe som Pour Over. Fylligt och smakrikt men ändå väldigt runt och fint. Rekommenderas att testa för dom som inte gjort det.
    Den här är den enda jag köper om jag har vägarna förbi en butik då jag rostar typ allt själv numera. Verkligen ett trevligt kaffe, visst vare denna som varit på nobelmiddagen flera års tid?

Senior Member
    Reg.datum
    mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av Brunabönor Visa inlägg
    Den här är den enda jag köper om jag har vägarna förbi en butik då jag rostar typ allt själv numera. Verkligen ett trevligt kaffe, visst vare denna som varit på nobelmiddagen flera års tid?
    Japp det stämmer.

Har nu druckit det under ett antal veckor och det blir bara bättre och bättre

Junior Member
    Reg.datum
    dec 2019
    Gringo Nordics - Finca Las Margaritas

För knasig för att inte köpa och prova!
    06089C52-C6A6-4F45-A1E8-3164735BA5F8.jpg

Som tur var kände jag ingen tomatsmak. Men bergamott och eukalyptus var där. Vilket var mycket konstigt på ett kaffe

”Ett kaffe med en helt unik smakkaraktär. Vi hittar eukalyptus, mint, bergamott och torkad tomat i kaffet. Eventuellt finns här även granskott (hittat av en smaksäker kund). Oavsett, ett helt fantastiskt kaffe, något av det mest spännande vi provat.

Sudan Rume är ett vilt växande kaffeträd som härstammar från skogarna i den intertropiska zonen i Afrika, sydost om Republiken Sudan. Trädet upptäcktes 1942 på Bomaplatån. Innan denna varietet togs till gården Finca Las Margaritas i regionen Cauca gjordes flera jordstudier vilket ledde till de bästa resultaten just på denna gård. För att karaktären skall komma till sin fulla unika rätt, så behöver varieteten Rume Sudan en lång och kontrollerad jäsningsprocess. Det tar 20 till 34 timmar av fermentering för att få de mest spännande smakerna från dessa speciella bönor.”

https://www.gringonordic.se/product-...las-margaritas

Senior Member Ppettsons avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Själv kör jag denna för stunden som V60 https://www.hallakafferosteri.com/pr...-la-claudina-3. Ett riktigt trevligt ställe som hade 1-årsjubileum igår, så har ni vägarna förbi Västerås så skall ni svänga inom

Junior Member
    Reg.datum
    maj 2018
    Just nu blev det brukskaffet Arvid Nordqvist Molto i fransk press.
    Fick hem en påse Uganda Bukonzo från Koppar häromdagen som kommer gå en runda i aeropressen i eftermiddag.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •