Vad har ni i kvarnen just nu?

Fillip

Active member
Mycket Åre just nu verkar det som, gött! :D

Jag är inte sämre själv! Kört Hararen nu i veckan, både som espresso och press.
Igår öppnade ja ännu en påse Pop, jag är heltklart inne i en Pop-period just nu... ;)

Därefter kommer Åre-treden brytas av min favorit från daMatteo, El Salvadoren.
Ett grymt kaffe, det har allt men är ändå balanserat. Kunde likaväl varit en blandning enligt mig,
men de är de ju inte! :D
 

Marv

Well-known member
Jag har precis börjat på en påse 5 Estate 3.0 och måste säga att de var riktigt smarrig, gillar den betydligt bättre än de tidigare 5 Estate.
Väntar på 2 påsar Spring Espresso från Square mile, de skall bli spännade att prova.
 

Furioso

Active member
Morettino Mediterranea. Suverän robustablandning, mörk rostning från vännerna på rosteriet i Palermo.
Har fortfarande en del kvar till försäljning.
 

arpandor

Active member
Caffe Morettino - Cremaroma

Har just kört ett kilo Caffe Morettino - Cremaroma. Är helt betagen av creman jag får med min Galatea. Tjock som vispgrädde! Kaffet är också helt ok, men vet inte riktigt om de är värda sina 250 kr/kilot... hmmm Någon annan som har testat?
Allt gott!
Tom H
 

Neo

Well-known member
Nu är det Takengon från Koppi. Rostade igår. Ursprungsland: Sumatra. Spännande värre när påsen snart ska öppnas!
 

treefinger

Well-known member
Ache? Drack någon sådan på molto idag och igår.. helt okej kaffe. Väldigt snällt, lite nöt, ganska mycket kropp, men ingen syra som krävs för att fånga mitt intresse :)
 

Sunschein

Well-known member
Just nu växlas det mellan Åre Pop och Passalacqua Cremador. Två återkommande favoriter, även om jag föredrar Mehari framför cremador.
 

arto

Well-known member
Hama från Åre Kafferosteri. Pressmaler, geggar runt i 3-4 min, filtrerar sen. Det blir sött och bärigt. Typisk bra kaffe som jag gillar att dricka på det här sättet. Testade igår med liten klick grädde i (droppe eller två), kom fram tydliga jordgubbsgräddtårtesmaker.
 

treefinger

Well-known member
Ha! Jag köpte precis lite Hama från åre också. Har testat haugaards sedan tidigare som jag blev väldigt förtjust i, ska bli intressant att känna om åres variant når upp till samma höjder.
 

theseal

Kaffeterroristen
Musetti fairtrade Equo e solidade.

tokfärskt, inköpt för 92kr/kg på Willys gamlestaden.

Klart drickbart, mörk fin crema.
 

Marv

Well-known member
Jag kör Square Mile - Spring Espresso. rostat den 18:e. Riktigt smarrig, litet syrligare än winter espreso. Jag tycker inte att det gör sig lika bra som espresso men bättre i cappu. Men hur som helst är den riktigt smarrig.
 

Satyricon

Well-known member
Caffè Bravi Crema, 30 % arabica, 70 % robusta.

Ett stolt kaffe som jag sambott med i en vecka nu. En uppfordrande partner som världsvant slänger käft på syditalienarens sätt, bullrigt först, men sedan mer nyansrikt och med toner av peppar och jord. Som espresso mycket crematisk och kraftig, nästan lite påflugen, kärv i sin humor men stående med båda fötterna på jorden. Nästan helt syrafri, som handgjort papper av hög kvalitet. Finns på MediaMarkt, av alla ställen.
 

spice

Active member
Drog just en enkel på Ngunguru AA Estate från Square Mile rostat den 25/5! Denna var riktigt bra, vilken smakbomb! Mmm:)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp