Sidan 453 av 453 FörstaFörsta ... 353403443451452453
Resultat 3 617 till 3 621 av 3621
    Senior Member onkelAs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Man får kompromissa ibland, har själv inte testad Blue Mountain..
    ..kanske bäst att låta blo

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Har inte heller testat Blue Mountain för att det känns osannolikt att det ska vara värt att betala så många gånger mer för. Är det inte japanerna som driver den hypen? Ungefär som Kopi Luwak och elefantbajskaffe..

Njuter just nu av billig Djimmah, ganska ljus rost den här gången mest för att de ryker så förskräckligt och jag inte vill rosta med dörren öppen på vintern
    Senast redigerat av Jonken den 1 vecka sedan klockan 16:36.

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2018
    Nu blir det offtopic här men skulle man inte veta priset på bmj så skulle man nog föredra den framför andra. Kopi Luwak har jag druckit en del och steget dit och ännu dyrare pris är inte värt det, men det är väldigt gott!

Jag beställer mitt bmj från England där de rostar på beställning och priset är 12.80£ / 125 gram. Men nu är den slut och Jamaica blue mountain peaberry ersätter med 17.19£ /125 gr. Bra priser över lag, och beställer man precis under 2 kg så tror jag frakten inte är så farlig vill jag minnas.

https://www.coffeebeanshop.co.uk/

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Ungefär tre gånger dyrare än "vanliga" exklusiva bönor. Du kanske kan spara en slant om du lyckas bra med att rosta själv: https://www.rohkaffeebohnen.de/rohka...lydesdale-500g

Junior Member
    Reg.datum
    okt 2018
    Precis. Har bara kollat 2 ställen för råbönor i Sverige och kring 1200 kr kilot. Det där såg bättre ut, tack för länktips!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •