Timer till kvarn - mod

mårris

Well-known member
Fick en idé när jag tråknade på att stå och hålla filterhållaren mot den lilla strömbrytarplastpluppen på kvarnen (en 203a). Min gamla mörkrumstimer är ju perfekt för det här!
Den bryter 220 volt så det är bara att tejpa in knappen på kvarnen och koppla in timern. På timern kan man ställa tiden på tiondels sekund när och dessutom efterbelysa (eftermala kanske man ska säga) fritt. Måste bara hitta den i källaren - annars lär det finnas en och annan på loppis att hitta...
 

Molarin

Well-known member
Läste om detta någon annanstans och förbannade mig själv för att jag sålt alla mörkrumsprylar... Å andra sidan är det inte så svårt att räkna 23 sekunder vilket det tar att fylla filtret.
 

mårris

Well-known member
Men nu har jag ju precis bytt upp mig från en espressomaskin där jag fick stå och hålla in ångknappen i 30 sekunder... ständigt denna väntan på kaffet. :(

å andra sidan har jag en kvarn med doser jag skulle kunna använda - men det blir mer kaffeförlust i den (fast mindre spill å tredje sidan - f-n vad det sprutar åt alla håll med 203an). :?
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp