Den ultimata smakförhöjningen till kaffet

mårris

Well-known member
Shit vilken karaktär....

Hur stor ask var det? Här hemma skulle den nog räcka en vecka... :shock:
Annars är det ju grymt gott med en mörk fiat-choklad/nougat-bit (som dom brukar ha på sosta). Eller ett glas grappa....
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Ah, de italienska kyssarna...

Molarin, det borde finnas en smiley som njuter hejdlöst, eller dreglar.. 8)
 

archenti

Well-known member
Ett annat tipps på smakförhöjare är att sitta på en vingård i Lombardiet, men en espresso och ett glas Bonarda.. då lever livet.

Den tyske filosofen Arthur Schopenhauer sa att människan är slav under lindande, begär och hunger. Det enda sättet att för korta stunder befria oss dessa plågor var genom konsterna, där den högst stående konstformen är musiken. Hmm jag tycker nog man kan skriva in kaffet här och ta en kopp när man vill låta befrias från existensens bojor ;)
 

kaleii

Well-known member
Re: Shit vilken karaktär....

mårris sa:
Hur stor ask var det? Här hemma skulle den nog räcka en vecka... :shock:

Det var en 700-gramspåse tror jag. Jag håller förpackningen gömd från mig själv så att jag inte bara goffar i mig allt på en gång. Det är roligare att unna sig en liten pralin då och då i stället.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
kaleii, inte för att förstöra din karaktär, men Baci finns att köpa i sverige också ;) Så behöver du inte snåla så :lol:
 

kaleii

Well-known member
Cheffalo sa:
kaleii, inte för att förstöra din karaktär, men Baci finns att köpa i sverige också ;) Så behöver du inte snåla så :lol:

Det är mest för att inte förstöra min form. Om jag åt lika många Baci som jag ville äta så skulle min feta lekamen inte gå att flytta. Jag skulle se ut som huvudpersonen i det kommande PSP-spelet LocoRoco (se http://www.locoroco.com/index.html?locale=sv_SE så förstår du).

:mrgreen:
 

archenti

Well-known member
Nu har jag testat att äta Magnum After Dinner till några espresso, smakar riktigt fint, kan rekomenderas..
 

zix

Well-known member
Fiat-chokladen är grym! Annars är jag är särskilt för söta skorpor. Finns - eller har funnits - lokalt bakade i mina trakter hos Tinas Te-Kaffe-Skorpor. De var något speciellt, men sorgligt nog kolade hennes bagare för ett tag sen. Vet inte om hon har hittat nån ny än.
 

mårris

Well-known member
ja det är väl nougataktigt. men gott.

nu ska jag svära lite i espressokyrkan:

klockan är 8.23 och det är helg idag. om 5 minuter ska jag göra en cappu på 5 estate-bönor och den bästa smakförhöjaren: mjölk. hehe. iallafall före lunch. efter lunch (eller middag om man ska vara p k) är det fortfarande grappa som gäller. inte i. bredvid.

Trevligt nationaldagsfirande!
 

stangetz

Active member
Rosépepparchoklad tillsammans med monsun malabar är en grym kombination, gärna med några droppar calvados till.
 

JAS

Active member
Allt med choklad i funkar fint. Allt från en bit 70% inte alltför bitter finchoklad till espresson till en grabbnäve Cadbury fingers att dippa i cappucinon. Baci måste jag testa.
Efter maten är grappa+kaffe ett säkert kort, biscotti doppade i Vin Santo är söligt men gott, men favoriten soliga sommardagar är nog ända Limoncello!
 

Audionet

Active member
En bit mörk choklad samt en krispig kaffeböna, mums.

Lindt har även chokladsort med Arabicaböna, inte helt fel.
 

Bogard

Member
Får väl göra mitt första inlägg i detta ypperliga forum.

Gjorde en cappucino häromkvällen och till detta åt jag Turron, som är en spansk delikatess nerifrån Alicante området. Det är en godsak innehållande bl.a. honung och mandel som är pressat ihop till en massa.
Väldigt gott ihop med en cappucino! ;)
 

blouis

Active member
Jag diggar att ha apelsin till.

En gammal (lite knäpp?) favoritgrej är att sitta med en kopp pressokaffe och ett glas apelsinjuice. Ta en mun apelsinjuice, svälja, och sedan direkt en mun kaffe.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp