stora Pavoni-dejten

supinum

Well-known member
La%20Pavoni%20Europiccola.jpg

Jag har en La Pavoni - Europiccola som jag inte behärskar. Jag antar att jag inte är ensam. Jag hoppas innerligt att det finns någon här på forumet som kan konsten att dra goda shots ur en Europiccola.

Jag skulle vara mycket intresserad av att få till en workshop kring denna vackra pjäs!

Någon annan?

/mvh David S
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Vi kommer köra på Gaggia Achille ikväll på vår workshop. Inte är det lätt inte, men jag upplever Achille som stadigare och lättare att få juste espresso ur. Kör två drag och trycker riktigt hårt.
 

supinum

Well-known member
Cheffalo sa:
Vi kommer köra på Gaggia Achille ikväll på vår workshop. Inte är det lätt inte, men jag upplever Achille som stadigare och lättare att få juste espresso ur. Kör två drag och trycker riktigt hårt.
hm.... förutom att jag inte har en möjlighet att ta mig till kvällens workshop så har jag den invändningen att även om Gaggia Achille är en liknande maskin så är det inte just en Europiccola. Det är säkert möjligt för den normalbegåvade att översätta erfarenheter från den ena maskinen till den andra men i det avseendet är jag dessvärre för trög.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp