Latteart och Etching, snygg film och lite roliga mönster

Glen

Well-known member
För att fortsätta: En fråga till er som har Gaggia Classic med originalångrör.

Har ni upplevt att skummet blir lite för "hårt" för att det ska följa med i hällningen av mjölken? Är det detta som är problemet med Gaggians ångning/skumning? :?:

Glen
 

Esprhasse

Active member
Åh fan!

Är det så det går till? Det har jag aldrig lyckats med. Måste vara fel på min maskin. :lol:

Jag tycker skummet blir bra (inte hårt och inte massa stora bubblor) om man skummar djupt hela tiden, och sedan rör om och "homogeniserar" det hela på slutet. Jag hade flyttat ringen enligt tips tidigare, men har flyttat tillbaka den igen.

Jobbar på handledsknycken istället. Ingen större framgång ännu dock. Återkommer när jag har hittat den rätta knycken.
 

treefinger

Well-known member
Med risk för att vara tjatig. Det är inga problem att få bra skum med Gaggian bara man flyttar gummipackningen ett snäpp. Skumma först strax under ytan, sedan sänker man ånröret närmare botten mot slutet för att virvla runt mjölken. Svårare än så är det inte. Skillnaden mot ett omodifierat originalrör är oerhörd.

Det är gratis, testa.


Redigerat: För att komma åt att flytta gummipackningen måste man skruva skruva isär panarellon då packningen sitter på en mindre plast-del innanför, så att säga.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp