Stockholm Kaffe och surf i Stockholm?

Li--

Member
Hej!

Mitt i-världsproblem är att hitta ett gäng bra ställen som har 1)GOTT kaffe 2) Uppkoppling (gratis eller mot avgift) till laptopen. Alltså inte ett internetcafé där man "hyr" en dator i en halvtimme. 3)Sittplatser (så att jag kan sitta och jobba).

Tips någon?
 

Li--

Member
Tack för bra tips!

Hur är det med Rival? Eftersom det är hotell också så borde dom ju kunna erbjuda uppkoppling. Hur är kaffet där, någon som vet?
 

kaleii

Well-known member
Rivals fik gör riktigt gott kaffe... I alla fall sojalatten (fan vad jag tjatar om sojalatte). De har en rätt rejäl tregruppsmaskin, och personalen verkar veta vad de gör. Nu var det visserligen några månader sedan jag var där senast.

Har dock noll koll på surfandet. Får väl kanske ta dit min PSP och leta efter öppna nätverk. :lol:
 

Li--

Member
Nu när du intygat att kaffet är ok :) så kan jag tänka mig att gå dit och testa själv. Återkommer med rapport!
 

mårris

Well-known member
Il Caffe har ett öppen nätverk

På Bergsgatan, vid Rådhuset ligger Il Caffe - dom har gott om små bord och ett öppet, gratis nätverk. Och helt okej kaffe. Tvärs över Scheelegatan ligger både Alfons Coffeeshop och Caffe Nero (spanskt kaffe) om man vill botanisera mer.
 

Li--

Member
Det på Bergsg, är det det lilla i hörnet precis vid passpolisen?

Isf har de jättegoda mackor och läskande iste *vis av lååångt väntande en sommar*
 

mårris

Well-known member
vonthor sa:
caffe negro heter det faktiskt

Okej, Negro. och jag har inte vågat mig in där och druckit caffe con leche....(heter det väl på spanska).

Il Caffe ligger typ 25 meter upp på Bergsgatan från Scheelegatan (mot Polishuset).
 

archenti

Well-known member
andcar sa:
Hur är det där? Gratis surf eller betal (vad/vilken leverantör)?

Jag har ingen aning om det är gratis eller ej, men de har skyltar som säger att de har trådlöst i alla fall. Sist jag var där sat det några med laptops o jobbade :)
 

von Thor

Kaffevision
Håller med dig mårris, det ser lite farligt ut. Va på Ilcaffe tidigare i år och blev knappast imponerad. det stod en tjej vid spakarna och det var tydligt att hon inte visste vad hon gjorde. Får dock prova det fria nätverket där och ta en the isället.
 

von Thor

Kaffevision
Firewall götgatan har öppet nät för 50 öre/minut. Dock hade de värdelöst kaffe, skulle köpa skrivarpapper och såg när han gjorde en latte, det var mycket slevskum osv. jag blev allmänt äcklad bara.
 

Molarin

Well-known member
vonthor sa:
Firewall götgatan har öppet nät för 50 öre/minut. Dock hade de värdelöst kaffe, skulle köpa skrivarpapper och såg när han gjorde en latte, det var mycket slevskum osv. jag blev allmänt äcklad bara.

Hur betalar man och hur kontrolleras surftiden?
 

jang

Active member
Jag har för mig att även Molto Espressobar på Lilla Essingen numer erbjuder surfmöjlighter för sina gäster. Någon som vet? Alexander på Molto kanske?
 

alexander

Member
Hehe, ja, vi har trådlöst utan avgift. Och betr kaffet är det ju upp till våra gäster att avgöra, min blygsamhet ( om än falsk) förbjuder mig att säga att vi har kaffe i toppklass i Sverige...
 

Bjarne

Well-known member
frapino på Långholmsgatan (foten av Västerbron på södersidan) har gratis trådlöst om man frågar i kassan efter ett lösenord. Har själv testat, och lyckades få kontakt UTAN lösenordet...hehe. Dessutom har de väldigt god mat och bra kaffe med art.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp