Stockholm UpperQueenStreet

von Thor

Kaffevision
Trevligt ställe som drivs av två entusiastisk damer, inte helt vanligt i branschen. Tydligt fokus på kaffet och ser till att personalen har det också. De kör isola från J&N plus två singel estate av varierande slag. Just nu har de etiopisk harrar med den härliga blåbärssmaken. Övre drottninggatan.
 

mårris

Well-known member
Gick dit på din rekommendation. Dag 1: beställde en caffe macchiato. då blev dom förvirrade. fick iallafall en till slut, gjord på för lång espresso av isola med ett hårt skumlock. Dag 2: tog en enkel. den var okej, men för lång (på isola). men jag ger inte upp....
Idag var jag förbi fredrik och sacha på NERO (roslagsgatan). Dom höll toppklass (som vanligt).
 

von Thor

Kaffevision
Synd att de inte kan hålla en jämn nivå. Man ska ju inte kunna komma till ett fik och ha "otur". Råkade också ut för en rekommendation till svartkaffe på söder, man skulle kunna säga att jag blev förolämpad av vad de serverade mig. Hoppas bara att jag hade "otur" och att inte alla kunder får så.
 

NiklasM

Well-known member
Svart Kaffe på söder är INTE bra på kaffe.
Vem sa att du skulle gå dit? Trendigt, rätt och goda mackor kanske...men espresson dricker du med fördel någon annan stans.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,654
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp