J&N - Five Estate Espresso

andcar

Well-known member
-Kanske vore något för en viss Stenqvist att stanna till för lite extra energi i morgon då! :lol:
 

mårris

Well-known member
Var förbi kaffemaskinen på söder och pratade med en johan från johan och nyström - och provade förstås lite kaffe. inte dumt alls! dessutom bjöd dom på lite latteart. Och så blev det ett par kilo kaffe i kassen hem...
johan är till vänster - vilka är de andra? nån som känner igen sig.
 

mts

Well-known member
en liten bumpning av den här tråden, jag har kört in 5 estate i kvarnen igen och jag vart väldigt fundersam, förra gången jag hade den fick jag en jämn brun crema, den här gången ser den verkligen helt annorlunda ut. Smakar fortfarande riktigt gott men jag är lite fundersam på varför och framför allt vad det är som gör att creman ser ut som den gör (se bifogad bild i koppen jag fick av tjejens syster i julklapp, den är så skönt ful :D )
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    45.9 KB · Visningar: 53

mts

Well-known member
vad är det som gör prickarna? eller meleringen eller vafan man nu ska kalla det.
(racka inte ner på nallen!!!)
 

Joakim

Well-known member
Jag har provat Labomba, Bella och 5 Estate från J&N, och gillar faktiskt Bella bäst. Matchen mellan Bella och 5 estate är dock hårfin.

OBS. Dricker endast cappu och latte, som ren espresso kanske resultatet ser annorlunda ut?
 

Wannabe

Well-known member
en liten bumpning av den här tråden, jag har kört in 5 estate i kvarnen igen och jag vart väldigt fundersam, förra gången jag hade den fick jag en jämn brun crema, den här gången ser den verkligen helt annorlunda ut. Smakar fortfarande riktigt gott men jag är lite fundersam på varför och framför allt vad det är som gör att creman ser ut som den gör (se bifogad bild i koppen jag fick av tjejens syster i julklapp, den är så skönt ful :D )

Jag har just nu 5E i kvarnen. Mina shotar ser likadana ut. Ser bra ut i mina ögon. Inte tigerränder - snarare gepardprickar.:)
 

mts

Well-known member
hmm, nu provade jag att göra en cappu, smakar inte alls bra imo jämfört med mer balanserade sorter som deluxe m.fl
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp