C3 milano

Hawthorne

Well-known member
Har suttit o läst massor här o tänkte att det var bäst att ta o regga sig :)
Jag har planer på att köpa in en espressomaskin. Just nu ligger tankarna mest på en isomac napolissma (har läst tråden om den o den maskinen verkar fylla grundläggande behov).
Nu har jag dock sett att siba säljer en C3 coffee center milano för 3000 (nedsatt från 4000). En helautomatisk sak. Jag har letat runt men inte hittat så mycket info/tester om den.
Är det någon här som vet mer om den?
Och jag vet itne riktigt om jag vill ha en helautomatisk eller en manuell. Men den diskussionen behöver vi inte ta här egentligen.

Kul forum det här iaf. Kan nog lära mig en hel del.
 

Hawthorne

Well-known member
Tack för svaret, det var rakt på sak.
Skräpgrejor om man är van vid 15000-maskiner, eller skräpgrejor rent generellt?
Och på vilket sätt? Kasst kaffe? Kass kvalitet? Trasiga maskiner, etc?
 

Bello

Member
Maskiner från kina. plast och lättmetall överallt. trashig kvalitet och kass livslängd. budgetkvalitet till ockerpriser
napolissma är mycket bättre
 

Molarin

Well-known member
Efter såväl brödrosts- som fritöserfarenheter håller jag mig ifrån C3 rent generellt. Men det är snygga grejer. På håll.
 

TheJaff

Well-known member
Jag har mycket kvar att lära men är hitills väldigt nöjd med min Napolissima.

OT: Såg och kände på en skräpmaskin på Willys (!?) häromdagen som kostade 699kr (tror jag). Aluminium och plast all the way.. en riktigt riktigt hemsk upplevelse faktiskt och då är jag verkligen ingen snobb på något sätt: jag vill ha BRA grejer som är prisvärda (som tex en Isomac-maskin för 1500kr).
 
Topp