-
Men bryggkaffe med mjölk är ju kraftigare än en espresso/moka med mjölk (cappucino)!?
-
Det funkar finfint att köra varm mjölk och aeropress, fördelen är att du kan få ett väldigt koncentrerat kaffe ur den om du vill och späder inte ut mjölken m massa vatten.
-
Har haft en AP några veckor nu och man ska litet mer finmalt. Den blir grymt god som bas till latte (har en bodum mjölkskummare).
-
Junior Member
Ignatius_Riley brygger AP-kaffe i vår husbuss....funkar bäst att brygga i min låga, breda termomugg från Starbucks, står stadigt och har bred öppning.
IMG_3191.jpg
IMG_3192.jpg
IMG_3194.jpg
IMG_3196.jpg
-
Senior Member
Dammar av denna tråd. Svågern har använt sin i två år och har och silen läcker i kanten vid ett fäste. någon med samma erfarenhet?
-
Min funkar felfritt efter snart 1,5 år av ganska sparsamt användande. Du menar alltså den svarta plastsilen? Min ser ut att vara gjuten i ett stycke så det finns inga fästen. Men om det är nåt slags glapp kanske en desperat lösning kan vara att värma upp plasten en aning just där och trycka till den så att plasten omformas och täpper till hålet.
-
Senior Member
Ja det har en tendens att läcka i kanten, den är använd varje dag i två års tid. Sedan har den väl åkt in i diskmaskinen någon sväng. Så jag tror du har rätt lösning att värma till den. Nu är han på sin andra aeropress.
-
Member
Efter å ha tröttnat på mitt vanliga kaffe så var jag sugen på att prova en sådan här. När jag läst igenom denna tråd beställde jag en från kaffemekka för 250 danska, plus en påse bönor. Ska bli riktigt intressant. Återkommer...
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler
Följ oss!