Stockholm Vilka caféer i sthlm får man gärna missa?

Bjarne

Well-known member
touché!

Jag kunde ha tänkt till mycket mer innan jag "spillde ut vinet". Ägaren på stället triggade nå't som fick fingarna att vandra för långt. Faktum kvarstår, men ska inte fläkas ut i detta vardagsrum till men för trevnaden. Ber om ursäkt och ska tänka till i fortsättningen.
 

Molarin

Well-known member
Ditt inlägg, Bjarne, Var åtminstone välgrundat och välredovisat. Och att berätta vad som hänt ska du absolut göra men sedan kan vi andra få bestämma själva hur vi ska värdera informationen...

Du var bara bägaren som fick droppen att hoppa högt. :D
 

Bjarne

Well-known member
Jag har precis ändrat inlägget och tonat ned uttrycket utan att helt förkasta fakta. Hoppas det kan kvarstå så, annars förstår jag mycket väl om det tas bort. - I stand corrected.

Din poäng är både korrekt och behövlig. Det är lätt att driva iväg från andemeningen med forumet p.g.a. personliga intryck.
 

Friulano

Well-known member
Att Ritazza bör passeras obemärkt skriver jag under! Beställde en dubbel espresso av kninnan som inte kunde upprätthålla ögonkontakt. Det jag fick var snarare en americano och smakade mycket vatten. Espresson serverades i en kall stor mugg vilket gjorde att den kyldes ner snabbt och smakade surt. Den klena tampningen vittnade om att en ordentligt packad puck aldrig kommer att kunna slås ur det portafiltret. Creman hade fin mörk färg men saknade marmorering, dessutom var den tunn. Längst ner i koppen stannade ett alltför stort antal kaffekorn kvar vilket enligt min mening tyder på fel malning. För att summera så kände jag ingen kärlek av skaparen till denna espresso och betyget blev underkänt.
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,718
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp