Sidan 45 av 45 FörstaFörsta ... 35434445
Resultat 353 till 356 av 356
    20

Var runt 18 när jag lyckades fly från automatkaffet.

Senior Member oOTINDRAOos avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    32, började med hantverket 2008 och fortfarande flitig kaffenörd.
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
    Espressomaskiner: Rancilio Silvia + Rocket Giotto kvarn: minimoka M203

Har jag skrivit i den här tråden? Jag minns inte. Den är ju för bövelen urgammal. Precis som jag. En man i slutet av mina bästa år (33). Köpte till slut min första kvarn 2008 tror jag, och maskin året efter (en Isomac Zaffiro). Det Senate vet jag för att jag började plugga igen då. Kvarnen är kvar, maskinen skrotade jag tidigt.

Junior Member
    Reg.datum
    jan 2012
    35 år.

Slutade dricka kaffe pga taskigt automatkaffe, men började smygdricka espresso när jag besökte något café eller liknande.
    Fick en Nespressomaskin i 30-årspresent och tyckte det var jätteskoj att testa deras olika sorter. Kände mig dock låst ganska snart och började leta efter såna tomma kapslar att fylla med eget kaffe. Gick sådär och jag köpte mig en moccabryggare istället efter att ha varit i Italien... Och så fortsatte det sen. :-)

Nespresso och liknande kan vara bra, när det som i mitt fall väcker ett intresse och visar på (en viss) mångfald vad gäller kaffe.
    Betydligt roligare än det mesta automatkaffet och en trist, smutsig bryggare med färdigmalet gammalt kaffe i alla fall.
    Dock måste jag säga att när jag dricker kaffe från en kapselmaskin idag så känns det tunnt och trist. Även om smaken kan vara bra så är helheten inte mycket att hurra för jämfört med "riktigt" kaffe.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •