Ålder på ALLA

hrbrun

Well-known member
Jaha, då har det gått ett par år igen. Nu är det 36 som gäller, sen en tid tillbaka... Får väl kalla mig halvstabil espressomakare och mjölkblåsare vid det här laget. Dock finns det en hel del att önska på hällningstekniksidan. Uppgraderingarna har avtagit, vilket förmodligen beror på att det skulle bli ohemult dyrt, och inte sååååååååå mycket bättre, att gå vidare nu. Det står en DCM och en K30 på köksbänken nu för tiden :) har dock börjat fundera på om det är brygg/dropp/press som borde få chansen en period. men det tål att fundera en stund till på...!

Jaha, då har det gått ytterligare några år.... Nu är det 39 som gäller, men inte jättelänge till.... Jag sålde DCM och K30n några månader efter inlägget ovan, har fått ett par fantastiska små tjejer under tiden, men sedan i somras är jag kaffepressare igen. Gött. Nu är det Izzo Duetto 3 och en Mazzer Mini E som hjälper mig med frukostdrickan :)
 

Turbo-Fredde

Well-known member
36år ung eller hur man nu ska se det

Livet lekar och man blir äldre.
Nyss fylld 39år.
Skrev inte så mycket förra gången men druckit kaffe stadigt sen jag var 3-4 år.
Är lite pryl tokig men det som oftast används här hemma är.
Isomac TEA tillsammans med en Mazzer mini B för latte o espresso
Mocca master tillsammans med Wilfa för brygg när det samlas mycket folk.

För att de dessa maskiner lite att jobba med har jag en Behmore 1600
 
Snubblar in mot 30 nu.

Bytte ut helautomatisk maskin (som pensionerades) hemma mot en aeropress + wilfa kvarn.
Införskaffade nyligen en 2 gruppers Crema Compact (coffee queen) espressomaskin samt en macap MXDR Extreme kvarn till kontoret.

Bor i Stockholm.
 

BloodyMezzo

Well-known member
Har jag skrivit i den här tråden? Jag minns inte. Den är ju för bövelen urgammal. Precis som jag. En man i slutet av mina bästa år (33). Köpte till slut min första kvarn 2008 tror jag, och maskin året efter (en Isomac Zaffiro). Det Senate vet jag för att jag började plugga igen då. Kvarnen är kvar, maskinen skrotade jag tidigt.
 

Swappo

Member
35 år.

Slutade dricka kaffe pga taskigt automatkaffe, men började smygdricka espresso när jag besökte något café eller liknande.
Fick en Nespressomaskin i 30-årspresent och tyckte det var jätteskoj att testa deras olika sorter. Kände mig dock låst ganska snart och började leta efter såna tomma kapslar att fylla med eget kaffe. Gick sådär och jag köpte mig en moccabryggare istället efter att ha varit i Italien... Och så fortsatte det sen. :)

Nespresso och liknande kan vara bra, när det som i mitt fall väcker ett intresse och visar på (en viss) mångfald vad gäller kaffe.
Betydligt roligare än det mesta automatkaffet och en trist, smutsig bryggare med färdigmalet gammalt kaffe i alla fall.
Dock måste jag säga att när jag dricker kaffe från en kapselmaskin idag så känns det tunnt och trist. Även om smaken kan vara bra så är helheten inte mycket att hurra för jämfört med "riktigt" kaffe.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp