Workshop!

Cheffalo

Hedersmedlem
OK, så många frågor, så många beslut att ta. Hur fungerar den kvarnen, hur fungerar den maskinen osv. Jag vet hur krångligt det kan vara, och på den tiden jag själv började intressera mig fanns inga ställen att gå till för att klämma och känna. Trial and error, många sunkiga prylar inhandlades för att se om det var något att ha.
Jag har tidigare gnällt lite om att så få av er kommer in och tjôtar lite och provar maskiner osv, så nu anordnar vi en Workshop. Onsdagen den 31a Maj är ni alla välkomna till Karl Johansgatan 28 för att testa kvarnar och maskiner! Ca kl 18.00 Inga förpliktelser och inget "nasande" från vår sida! Bara en liten testarkväll av purt intresse! :)
Vi bjuder på mackor och kaffe (som ni i bästa fall får göra själva *s*) och det kostar inte en kopek!
Låter det intressant? Ju fler av oss som vet hur det funkar med olika utrustningar desto bättre för oss (oss på denna site som är till för att sprida den sanna läran)
Om det blir intresseanmälningar från er kommer Monika från Stockholmsbutiken ner och hjälper till, så jag hoppas vi blir ett gäng!
Säg till mig här på forumet eller på daniel@kaffemaskinen.se om du är intresserad att vara med. Fler än ett par tre stycken tycker jag allt att det borde kunna bli. Vad säger ni?

/Daniel
 

JvD

Well-known member
Riktigt bra idé! Inte helt oväntat kan dock jag själv inte komma men trots det, ett jättebra initiativ Cheffalo. Rubadub Respect!
 

treefinger

Well-known member
Kul intiativ. Det är väl när man knyter sådana kontakter jag skulle kunna tänka mig att inhandla grejjer från sverige istället för utanför landets gränser.

Synd att man inte bor i Götet!
 

wesaft

Well-known member
hahaha, skönt Molarin o Nimbus :)

Roligt initiativ Chefen.
Jag har inte fått vårat nya träningsschema, tror desvärre att vi kommer träna på onsdagkvällarna, en lagkompis som bor i majorna, så jag kan ev få skjuts om jag hinner.
Kan inte skriva upp mig på något.
Hör av mig när jag vet mer.
 

archenti

Well-known member
Mycket trevligt initiativ cheffalo, kan du inte packa ner din Mottakanna o komma till Stockholm oxå :D
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Inte helt omöjligt, Archenti, eller att det samma ordnas där också. Låter det vara osagt så länge, för säkerhets skull ;)
 

kreuz

New member
Åh, det här låter absolut som något som det är värt att säga upp sin långvariga (nåja) lurkertillvaro här på forumet för.

Skriv upp mig :)

Även jag ser fram mot en inblick i microskummets mysterier...
 

Large

Well-known member
Såklart man är intresserad :!:
Skall visserligen jobba då men det får man väl fixa på något sätt... :roll:
Skulle vara intresserad av mjölkskummningsteknik, ljudnivåer från olika maskiner och vad en Mazzer+B.F.C/ECM kan göra för min Mauro De Luxe...
Jag tror förstås inte för en minut att ens en "Zocco" kan göra bättre kaffe än Silvian men kalla mig nyfiken... ;)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp