Våra fikabilder

arto

Well-known member
Tänkte skapa en tråd där vi kan dela med oss bilder från olika kafferelaterade händelser.
 

arto

Well-known member
fika.jpg


2005. Från Sirmione i norra Italien, vid sjön Lago di Garda.
 

arto

Well-known member
Ingen höjdarbild, dock med rätt motiv :D

sekavreto.jpg

Venezia (vid eftertanke så är det min far som tagit bilden)
 

Niklas Nord

Active member
Vilken TREVLIG tråd detta var, jag gillade den verkligen. Speciellt sista bilden, det ser nästan ut som en nukleär muffin 8)
 

niad

Well-known member
Här kommer en bild på en Macchiato i kopp för 9:- med fat från Överskottsbolaget. Var där idag och såg dem, tycker de liknar Illy Collection Fossil litegrann. Om man vill i alla fall.

 

niad

Well-known member
Hittade dessa två bilder från Pizzo i Kalabrien där vi var i Juni. Vi är som sagt i Pizzo och äter Tartufo, en glass/chokladbakelse som var förbannat god. Minns inte om kaffet var så speciellt, glassen tog all uppmärksamhet denna gång. Kalabrien var perfekt för sol och bad och fina bilresor med egen bil i bergen. Vi var på olivodlingar och pastafabrik och kollade bland annat. Tropea som också ligger där är en fantastiskt fin stad med massor av fik och restauranger och en piazza som verkligen sjuder av liv. Rekommenderas till den som vill ha det lugnt och skönt och ta det i sin egen takt.




Utsikten från fiket

 

arto

Well-known member
Glassen ser verkligen god ut :D

Men jag vet inte riktigt om cappuccinorna, eller vad det nu är, ser så förtroendegivande ut ;)

Och vyn från serveringen är verkligen pytoresktiskt vacker :eek:
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Såna är väl de flesta cappuccinosar man får i Italien (aldrig beställt nån annat än under fm) och de har rätt temperatur och krämig mjölk, men väldigt sällan art. Sockerpåsen på bilden ser ut att vara Autogrill, men där, långt från allfartsvägarna, måste det ha varit ett annat kaffe, visst?

[glöm det, tittade för snabbt, INTE Autogrill *s*]
 

arto

Well-known member
Dock har jag aldrig fått sånt därt kakao/kamel på mina :p

Men vackra saker har nog jag inte heller fått där...

Vill ni se bilder från staternas starbucks eller blir man bannad på direkten? :p
 

arto

Well-known member
Lite från USA som sagt


Cappuccino a la Starbucks. Dock var ju kakorna helt okej :D


Vissa verkar trivas


Hos Sal's blev man glad
 

Anne

Well-known member
Kan ju slå till på att visa den här bilden också. En "espressino" på Espresso House, och i bakgrunden ses deras jättegoda brownie med hasselnötter och vit choklad.

espressinoSmall.jpg


Kaffet var gott men.. eh, det här var väl snarare än Macchiato. Jag frågade om skillnaden, och tjejen i kassan ansåg att en Macchiato bara hade lite skum, medan en Espressino också hade mjölk. Well. Vad det än var så var det faktiskt helt okej.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp