Arabusta i Värnamo

Jonny Friberg

Well-known member
Arabusta i Värnamo är stängt och vi hänvisar till Arabusta på Rosenlund i Dannäs. Samma telefon och hemsida.

Julia Fredricssons Plats, Storgatsbacken 7b, Värnamo.
0370-105 10
http://www.arabusta.se/
 
Senast ändrad:

Molarin

Well-known member
Ett givet ytflyktsmål i sommar då mina föräldrar bor i Gislaved. Mycket trevlig webbplats, hoppas att kaffet är lika gott!
 

treefinger

Well-known member
Vilket föredömme! 10 kr för en espresso, det är ju billigare än det är på nationerna här i Uppsala. Vad kostar en dubbel?

Väldigt bra jobb med hemsidan också, väldigt proffsigt o fint. Har du utvecklat siten själv eller anlitat utvecklare?

Skulle väldigt gärna vilja att fler körde med ett liknande koncept som ni gör.
 

andcar

Well-known member
En enkel för en tia och trådlöst bredband. Precis vad jag vill ha! 8)
Verkade riktigt lovande, passerar jag så blir det helt klart ett fikastopp!
 

Jonny Friberg

Well-known member
Vad kostar en dubbel?
20 kr!

Har du utvecklat siten själv eller anlitat utvecklare?
Vi bygger sidan själva. Jag är halvtid barista halvtid webbutvecklare
 

Jonny Friberg

Well-known member
Arabusta Flyttbar

Till helgen (29/7) öppnar Arabusta nästa enhet i lilla Värnamo!

Tillsammans med T Fabian Cykelåtervinning [http://www.tfabian.se/] i Öhr utanför Växjö har vi byggt en rullande espressobar på en f.d. budcykel. Denna rullande bar har dock allt man kan tänkas behöva för en kaffebar i form av espressomaskin, kaffekvarn, diskbänk, kyl m.m.
Delarna till den rullande baren, förutom just själva espressomaskinen, är återvunna från bl.a. en chiffonjé, en pianopall och en militärlåda.

Maskinparken består av en Isomac Millennium med en Isomac Granmacinino. Arbetsytan är i rostfritt med liten rostfri diskho och en rejäl utslagslåda inbyggd i bänken. Cykeln är försedd med 2x3 meter parasoll med belysning och matas med 3-fas eller vanlig 230 V.

Snart på ett torg nära dig!

Lagt till bild på bygget 26/9
P7100009_.jpg
 

mårris

Well-known member
Och el-kraften kommer från en kille som sitter och trampar som en galning hela tiden? 8)
 

Molarin

Well-known member
En sån skulle jag vilja ha på torget i Borås... Det skulle behövas. Fast ismaskin är nödvändigt!
 

Jonny Friberg

Well-known member
Molarin sa:
Så där skriver man bara inte utan att bifoga en bild!!! :)
Har den ismaskin?

Bild kommer under kvällen hoppas jag, det är lite grejer kvar att montera. Ismaskin har jag inte plats med, men en rejäl ishink ska nog gå att få med. En shaker är ju bärbar, men problemet är ju att hålla sakerna rena när det är 30 grader varmt.

Borås är ju inte allt för långt från Värnamo. Det borde inte ta mer än fem-sex timmar att cykla dit med åbäket.
 

jope

Well-known member
...varför inte en liten filial i Jönköping....skulle sitta fint i nya magasinen som byggs vid norra munksjön. Centralt, mycket folk i rörelse och nära till högskolan...
...pleeease :p


ps. får man inte ta cyklar på tåget till Jkpg....kolla till nästa sommar ;)
 

Jonny Friberg

Well-known member
Coffeeman: Tyvärr, vi har bara rostade bönor, men det går nog att få hem en laddning grönt om du är intresserad.

Jope: En filial i Jönet hade inte varit fel, men det är mycket som spelar in. Delikatessbutiken på Väster är bland de bästa kaffeställena tycker jag, om än inte så inbjudande som kafé kanske.

Däremot så kommer vi troligtvis under nästa sommar återuppta driften av espressobar och lanthandel i Starkeryd utanför Klevshult och det blir ju lite närmare Jönköping.

Cykeln får du ta med på Krösatåget i mån av plats för 30 kr. ;)
 

YocaL

Well-known member
Jag hittar bara sådär i Värnamo, men alltså håller ni till där vid "shoppinggatan" alltså samma gata som Park in ligger på?
 

YocaL

Well-known member
asså jädrass!
Nu har jag vart i Värnamo 3ggr på kort tid men 2 av gångerna har jag inte haft tid, o andra gången hade ni inte öppnat :p
 

rhide

Well-known member
Är i värnamo just nu över jullovet, och efter att testat de flesta ställen som säger sig sälja något som liknar espresso slår arabusta allihop!

Kanske låter konstigt i en tråd med reklam, men de har klart bäst kaffe i stan :p

Vi får träffas någon gång så du får lära mig göra lite bra kaffe ;)
 
Topp