Beggat?

Tobias

Well-known member
Hej nu är jag här och stör igen. :)

Jag tänkte fråga om man vågar köpa begagnade grejor som inte har garanti kvar. kan ju faktiskt bli åtskilliga tusenlappar billigare. Vilken är den dyraste reparationen man måste göra om man har en sjuhelsikes otur?
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Tja, byta kokare, pump, pressostat osv.
Så klart att jag säger det, men mycket kan gå fel och bli dyrt ;)

[köp i så fall av andra nördar]
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
När jag letade efter en espressomaskin på begagnatmarknaden fanns det många maskiner som i princip verkade vara i nyskick. Jag kan tänka mig att många tappar intresset efter några månader när det inser att det krävs lite arbete för att lära sig göra en god cappucino. Så många maskiner på begagnatmarknaden verkar vara i väldigt gott skick (i princip oanvända).

De flesta maskiner av lite bättre kvalité verkar ju också vara ganska välbygda och hålla ganska bra. Så kan tänka mig att det är ganska säkert att handla begagnat.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Men var petig! Till övermåtta. Även en gammal volvo 740 kan städas och vaxas för att se ut som ny ;)
 

cango

Well-known member
köpte min begagnad och skulle göra om det.
Fick byta lite saker (pressostat bla), men detta gjorde att jag vet vad maskinen består av och att allt går att fixa. En espressomaskin till skillnad från kanske en tv, typ, är relativt enkel, och inget man ska vara rädd att skruva i vid behov.

Finns som sagt många relativt nya maskiner som folk köpt för att det var en häftig pryl men senare insett att den står bara och samlar damm...

Det dyker också upp en och annan engruppare som som stått i cafe/restaurant - knappt använda de med, men byggda för kommersiellt bruk. Såg nyss en Gaggia TS med kvarn för 9000....(blocket.) vore jag inte nöjd med min, så skulle jag hoppa på den direkt.
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp