Kaffesightseeing i Umeå??

andcar

Well-known member
Sprang på Nickeh på News i dag och vi tyckte det skulle vara kul att testa espresson på andra ställen i stan. Snackade om att spara News till sist för att få något att se fram emot och att i lugn o ro kunna sätta sig ner och sammanfatta dagen.
-Vilka fler kan tänkas vara på?
 

andcar

Well-known member
Ser nu när jag kollar i kalendern att jag jobbar dagtid alla dagar från 15'e till den 25'e maj. Förutom lördag 20'e då jag redan har lovat bort mig. ;)
Så första gången jag egentligen kan är fr-lö 26-27/5. 8) Funkar det för er andra och kan ni hålla er så pass länge? 8)
 

Nickeh

Well-known member
Jag är på måste dubbelkolla schemat bara...

Vilka ställen ska vi undersöka då?

Känns som att det skulle vara rysligt skoj att testa de mer ovanliga ställena? Gretas har ju en maskin ståendes t.ex.

Vi borde även ha något slags protokoll så att man har några fasta punkter att ta hänsyn till... Vilket kaffe som används borde vara en punkt på listan iaf.
 

JAS

Active member
News. Brobergs, Gretas, Bibliotekscaféet, W*yn*s, Schmäck, Mecka, NK, Rex, Kök och Starz x2 låter som en bra grund för koffeinförgiftning. Det är väl dom maskiner jag sett i stan som jag kommer ihåg såhär på rak arm. I'm on.
 

Nickeh

Well-known member
Någon som spanat in det nya caffét som ligger mellan E4:an och news?
Har dom något kaffe relaterat?
 

treefinger

Well-known member
Kan ni inte ha en kafferunda i början-mitten av juni också? Då kommer jag hem till Övik och jag börjar inte sommarjobba förren i slutet av juni. Det hade varit riktigt roligt att få hänga med till news och andra bra ställen i Umeå.
 

andcar

Well-known member
Visst kan vi ta en tur senare också. Det är bara att du hör av dig när det börjar närma sig så ska du se att det nog finns några som gärna hänger på!
 

JAS

Active member
Insåg just att jag är bortrest i helgen. Tillbringar en helg i stugan med familjen, en mokabryggare och en nysprättad burk Illy. Så ett junidatum skulle passa bättre för mig.
 

andcar

Well-known member
Känns också lite tungt att måsta meddela att jag är tok-upptagen på lördag. Kan tyvärr under inga omständigheter vara med då. Juni?
Visst vore det kul om vi även kunde lura hit Treefinger också?
Fixa lite protokoll med punkter att betygssätta också. (känner på mig att det kommer att bli många "överkryssade" kaffebönor i protokollet) Kanske inte lika ambitiöst som våra älskade Göteborgare men någonting att utgå ifrån. ;)
 

treefinger

Well-known member
Jag börjar jobba den 26:e juni, så det hade varit väldigt trevligt om det gick att arrangera innan detta datum. Självklart kan jag åka upp till umeå över en helg också, om det skulle vara så, jag är inte kinkig :)
 

andcar

Well-known member
Nu måste vi komma till skott! Jag skriver vilka datum som jag kan fyll på med när det passar er övriga. Skulle det vara så att det funkar bäst med ett datum när jag inte kan så må det vara. Bättre att det blir en träff utan mig än ingen alls.
Jag kan måndag 17/7 (hela dagen) + 25-28/7 fram till 16:00 + 4-5/8.
Så nu är det bara upp till övriga att kolla i era kalendrar! :D
 

treefinger

Well-known member
Jag är väldigt sugen, helt klart. Helg passar bäst för mig då jag jobbar på vardagarna. Blir som svårt att hinna pallra sig upp till Umeå innan 16:00 då jag i bästa fall slutar 15:00.

Men... sommaren skulle helt klart summeras som ett nederlag om jag åkte tillbaka till Uppsala utan att ha varit på News. Utan tvekan.
 

andcar

Well-known member
Jag kan även 12/8...
Klart att sommaren är att betrakta som ett litet fiasko om du missar News och har varit så pass nära. :)
 

treefinger

Well-known member
andcar sa:
Jag kan även 12/8...
Klart att sommaren är att betrakta som ett litet fiasko om du missar News och har varit så pass nära. :)

Jag menar det!
12/8 borde jag kunna boka upp mig inför, förutsatt att inte min flickvän som jag inte sett på hela sommaren får för sig att komma upp just den helgen. :evil:
 

andcar

Well-known member
Hon är också välkommen! :D Då får hon ju se mer än bara Ö-vik på sin resa uppåt. Vi kommer ändå inte att hålla på precis hela dagen.
 

treefinger

Well-known member
Jag har än så länge inga undanflykter att ta till, så jag är fortfarande på.

Hur ser det ut för er?
 

JAS

Active member
Ajdå, den 12:e är jag tillbaka i stugan på tillfälligt besök, visar det sig. Så då kan jag inte.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp