Zoégas Espresso

arto

Well-known member
Hejsan allihopa

På jakt efter billiga basbönor hittade jag Zoégas Espresso hos en ICA-handlare. Runt 80 kr per kilot kostade dom om jag kommer ihåg rätt.

Förväntningarna var inte sådär jättehöga då man brukar få betala det dubbla för exempelvis Segafredo Intermezzo-bönor eller något annat gott.

Men efter 5 kg avverkade (genom en Gaggia Classic bör tilläggas) bönor kan jag konstatera att kvalitén är helt klart god. Som vardagskaffe för mig duger bönorna bra och jag bjuder gärna mina få vänner på kaffet med.
 

treefinger

Well-known member
Vilken av Zoega-blandningarna är det du kör med? Det finns ju en blandning som ska vara lite bättre som heter Palazzo.

Jag tycker båda duger som vardagskaffe. Väldigt lätt att lyckas med, en förlåtande blandning tycker jag, såväl Palazzo som den enklare varianten.

Det är klart, det är inte något jättespännande kaffe men helt ok.
 

arto

Well-known member
Det är den enklaste varianten. Som gott och gott heter Espresso på påsen.
 

arto

Well-known member
Efter lite sidohärklingar med andra bönor nu i helgen har jag återigen införskaffat några kilo Espresso :D
 

johey

Well-known member
Jag blev lurad att köpa Zuegas, för att man fick med trevliga små espressoglas vid köp av två burkar. Kaffet tyckte jag var helt ok, men glasen är ju perfekta. Burkarna är dessutom bra att hälla upp hemrostat i.
 

arto

Well-known member
I plåtisarna brukar man få det "bättre" Palazzo :D

I vilken affär fick man glas med?
 

johey

Well-known member
Ica Haga i Västerås i höstas. Det var dock bara ett tillfäligt erbjudande.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp