Utnyttja upplösningen lite bättre, dvs bredda forumet

treefinger

Well-known member
Jag minns att denna fråga togs upp även på www.kaffeforum.se och att de flesta tyckte att det forumet var alldeles för smalt. Hade det inte varit skönt om man breddade forumet så att man utnyttjar skärmupplösningen bättre?

Jag tänker mig något i stil med hur de har det på VSTForum
 

Molarin

Well-known member
Att sätta %-bredd är inte aktuellt. Det ät något jag inte gillar alls. Att bredda litegrann ska väl gå bra. Nu ligger vi på (om jag inte minns fel) 750 pixlar och att gå över 1000 pixlar är bara dumt...

Utnyttja din skärm till fler fönster istället. Man behöver ju inte köra i helskärmsläge.
 

wesaft

Well-known member
Jag gillar bredden på kolumnerna nu, inte skönt att flytta ögonen för mycket i sidled.
Bilderna är en annan femma, men de kör vi ju i nytt fönster.
Jag förstorar alltid texten 200% då passar det perfekt, halvligger i soffan :)
 

treefinger

Well-known member
Nu testar jag att ta upp det hela igen :) Gör ett nytt försök helt enkelt. Anledningen till att jag önskar att forumet breddas ligger i att jag tycker det är väldigt fult och osmidigt att långa rubriker på forums-trådar delas upp i två rader.

Kan man inte lösa det på ett sådant vis att man inte tillåts skriva rubriker som är längre än vad forumet tillåter, det blir finare så. Då kan dagens forumbredd behållas, men det blir mer stilrent och lättöverskådligt. Självklart önskar jag att forumet både breddas och att man inte tillåts skriva längre rubriker än vad forumet tillåter, utan att rubriken delas upp i två rader.

Värt ett försök iaf ;)
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Nu känner jag att det börjar spåra ur lite här, eller?
Är det ett forum om kaffe eller layout?
 

treefinger

Well-known member
Cheffalo sa:
Nu känner jag att det börjar spåra ur lite här, eller?
Är det ett forum om kaffe eller layout?

Nog borde väl herr Cheffalo veta att detta forum handlar om kaffe? Du borde även veta att denna avdelning av forumet handlar om respons kring sidan, så om du inte har något konstruktivt att tillägga så behöver du väl inte skriva i denna tråd?

Jag försökte bara i all välmening motivera en åsikt.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Och jag en annan. Lugn, lugn Herr treefinger, jag bara retas lite :)

[Personligen tycker jag inte spalterna ska vara bredare än så här. Hellre lagom bred text så man får byta rad emellanåt när man läser. Då tappar man inte lika lätt bort sig när man läser som när raderna går från ena sidan skärmen till den andra.]
 

treefinger

Well-known member
Cheffalo sa:
Nu känner jag att det börjar spåra ur lite här, eller?
Är det ett forum om kaffe eller layout? ;)

Tänk vad en liten smiley kan göra mirakel för förståelsen för lättirriterade tenta-ångest-pluggande människor som jag. :lol:

men men, nu är det i alla fall över.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp