Barista på Condeco, Avenyn överraskade!

LL

Well-known member
I morse när jag hade min goda kaffe från Centro i handen klev jag in på Condeco på Avenyn för att handla en macka.

Killen innan mig beställde en latte. Jag ger inte mycket för Condeco gällande kaffegörandet men plötsligt händer det! Precis som med Triss!

Baristan tar ur handtaget slår ur kaffet. Och torkar ur handtaget!!!
Men som om detta inte vore nog...hon fortsätter fyller det ymnigt, föser tillbaka överflödet i kvaren, tampar försiktigt en gång, knackar och tampar ordentligt...
Och nu för första gången EVER, hon F L U S H A R innan hon drar i handtaget! ! !

Jag måste sett ut som en fågelholk. Halleluja! Kaffet som rinner ner under dryga 20-25 sek ser fint ut, mjölkskummning kan jag inte uttala mig om men Arlas baristamjölk användes.

Hon serverade kaffet och tog min smörgåsbeställning...

Jag var alldeles till mig och ville uppmuntra henne och sa att det var roligt att se att hon tar kaffegörandet på allvar med tampning och flushning, det brukar ju inte vara så vanligt på den typen av kafé tillägger jag.

Hon ser förvånad ut och frågar om jag är i kafébranschen, nej svarar jag, jag uppskattar bara gott kaffe och för det är det de små detaljerna som krävs.

Nästa gång ska jag nog chansa och se om kaffet smakar bra. Jag brukar undvika det där annars.

En härlig start på fredagen. :D
 

Molarin

Well-known member
Kul! Något jag lade märke till på Condeco var att baristan fyllde filtret, strök av överskottet, fyllde igen, strök av igen och sedan tampade. Troligtvis strök hon av för mycket första gången... Det är kul att de gör ett ordentligt jobb och bryr sig om vad de serverar kunden.

Baristorna på Condeco Linnégatan är ju faktiskt 4:e duktigast på Linné!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp