Linnés bästa kaffebar!

Molarin

Well-known member
baritalia.jpg


Riktigt kaffe´s kaffepanel har betat av kaffebarerna på och runt Linnégatan i Göteborg och delat ut våra första "il primo caffè"-utmärkelser.

1. Bar Italia (47/50 p)
2. Mama Java (45/50 p)
3. Bönor & Bagels (42,5/50 p)

Besöker ni dessa ställen kan vi nästan lova att ni får en angenäm kaffe-upplevelse. Själva gick vi med fåniga leenden på läpparna efter att ha besökt Bar Italia. Är du i Göteborg så får du inte missa dem!
 

Molarin

Well-known member
Ladda ner fullständigt testresultat här!


Kaffepanelen består av fyra kaffeälskare som ska testa och betygsätta göteborgs kaffebarer och caféer med inriktning mot espressobaserade drycker. Minst två medlemmar ut kaffepanelen måste medverka vid varje testtillfälle och betygssystemet premierar välsmakande kaffe framför sköna fåtöljer, även om dessa naturligtvis också testas.
 

Kaiser

Well-known member
Håller med om att Bar Italia är #1 och att Mama Java är #2. Ni hade inte behövt spendera 3 h med att undersöka känt faktum. Men noggrann kontroll är ju alltid uppskattad och skall uppmärksammas. Vi väntar med spänning på nästa område som skall granskas.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Trots två dagars illamående är jag glad att vi gjorde detta. Annars hade jag aldrig för mitt liv kunnat komma på tanken att det serveras kvalitetskaffe på Bönor & Bagels! Bara för att ta ett exempel.
Snyggt ihopsatt, Molarin! Tjusigt!
 

archenti

Well-known member
Mycket trevlig läsning till kvällslatten! Som sann maskinare med färg fallera måsta jag fråga om ni tog några bilder på maskinerna som skapade alla dessa läckerheter?

:)
 

wesaft

Well-known member
Den här artikeln borde du försöka sälja in till någon tidning.
GPs söndagsbilaga eller något i den stilen, så kan de hyra in er när de ska göra nästa "Lattetest" och göra "espresso + cappu test"
 

andcar

Well-known member
Molarin sa:
-Grymt ställe, känns som en liten bakgata i Rom! :D Är det en svart bucklig Fiat som jag anar i vänstra hörnet? Tänkte om de har satsat riktigt hårt på att få det att kännas "äkta". ;)
-Nu har jag flera "måsten" nästa gång jag passerar Gbg. Kaffemaskinen, Bar Italia...
 

Molarin

Well-known member
andcar sa:
Är det en svart bucklig Fiat som jag anar i vänstra hörnet? Tänkte om de har satsat riktigt hårt på att få det att kännas "äkta". ;)

Jag kan parkera min blå Fiat utan bucklor där nästa gång du besöker Göteborg. ;)
 

Large

Well-known member
Är det en svart bucklig Fiat som jag anar i vänstra hörnet? Tänkte om de har satsat riktigt hårt på att få det att kännas "äkta".
Mja, de har iaf hängt en halv Vespa på väggen inne i cafét och så brukar det "hänga" en del snygga italienska tjejer där. Om det beror på det trevliga kaffet, miljön eller på de trevliga baristorna skall jag väl låta vara osagt :lol: .
 

wesaft

Well-known member
Ni får låna mina halft utvecklade smaklökar vilken dag som helst, om ni skulle vara kort med personer från panelen :)
Nu finns det inga ursäkter att jag inte tagit mig till Bar Italia, får sikta på en cykeltur någon solig dag.
 

Molarin

Well-known member
Kaiser sa:
Håller med om att Bar Italia är #1 och att Mama Java är #2. Ni hade inte behövt spendera 3 h med att undersöka känt faktum. Men noggrann kontroll är ju alltid uppskattad och skall uppmärksammas. Vi väntar med spänning på nästa område som skall granskas.

Lägg dock märke till att Bönor & Bagels kom på andra plats när det gäller kaffet. Fräschar de upp lokalen så kan de slå Mama Java på fingrarna!

Mama Java vann just lokal-kategorin. Riktigt stiligt ställe!
 

Hje

Member
Jösses! Tjusigt test! Detta ska jag skriva ut och ta med på nästa Göteborgsbesök. Way to go!
 

wesaft

Well-known member
Testet satt uppklistrat på dörren när jag var där idag.
En högupplöst klisterlapp med loggan och datum var en bra idé. Men testet i sig duger gott.
Den soliga dagen kom och cykelturen var mycket trevlig.
Fast jag kan inte hylla Bar Italia lika mycket som alla gör här inne...
Ska skriva mer i Bar italia tråden, den här ska väl handla mest om hela testet.
 

johey

Well-known member
Wow vilket ambitiöst test och välskriven artikel! Snyggt! Nu vill jag ju åka till Götet och få uppleva hur en espresso verkligen ska smaka :).

Angående pdf-läsare instämmer jag med föregående talare vad det gäller Acrobat Reader. Adobe är ondska. Själv kör jag med kpdf för KDE (under Gentoo GNU/Linux). Inte bara gratis, utan även fritt.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp