Göteborg Bar Centro

MrBean

Well-known member
Jag har bara haft manliga operatörer hos BC. Min slutsats är att för 2-3år sedan verkade BC peak'a.
Tog en Cappuccino där för någon vecka sedan och lovade mig själv att inte gå dit igen. Grannen i NK-huset gjorde bättre en Capp.

Att man inte ser till att hålla en jämn kvalitet... visst det är svårt men också signumet för ett bra ställe!
 

MiC

Well-known member
De gångerna jag har besökt stället så har det alltid varit mycket folk. Första gången fick jag en helt himmelsk enkel av man.
De senaste gångerna har en stressad, men hyfsat duktig tjej serverat. Tyvärr alltid för långa och då nästan smaklösa enkla. Anledningen är förmodligen (förhoppningsvis?) att hon gjorde för många saker samtidigt och glömde av extraheringen.
Såg också när hon skummade och hällde upp cappucinos, en aningens antydan till hjärtan, men det innehöll knappt något skum i kannan. Det såg ut som att det fanns skum i kannan innan hon hällde på nytt.

Tur att jag inte har mjölk i mitt kaffe. :nowink:
 
Gjorde en snabbvisit vid stängning, känner mig rätt nöjd.
Av någon anledning blir det alltid ristretto när jag är på BC, annars brukar det endast drickas på ställen där de serverar lungo som espresso.
Dagens ristretto var bra men mer åt espressohållet vilket absolut inte var något att klaga på då jag oftast dricker en "enkel".
(Serverades av en Mr...)
 

Pac

Maskindoktorn
Jag var inne och smakade deras singel häromdagen. Den var riktigt bra. Smakrik, balanserad, rätt konsistens, ... Kort sagt, en väldigt bra espresso. :)

Bönorna var Passalaqua Mehari
 

theseal

Kaffeterroristen
killarna är bättre, hörde dock rykten om att det numera har bytt ägare, kan vara det som är anledningen till den senaste tidens kvalitets glidning....

Tidigare besök hos barcentro har ALLTID resulterat i mycket gott och välsmakande kaffe, INGET att anmärka på IMHO..

Någon som kan bekräfta eller dementera ägarfrågan??
 

hellbarber

Active member
Var där i helgen då jag var i gbg på besök och hann med två rundor på BC och måste säja att jag var grymt nöjd bägge gångerna.Drack en espressino och en enkel på det bägge gångerna.. dessutom fick vi grymma mackor!! I LIKE!!
 

dyknicke

Active member
Var inne en vända i förmiddags och tog en dubbel och den smakade fantastiskt! En av de 'shotsen' jag druckit på BC! Det stog en för mig ny förmåga bakom spakarna (en blond tjej).

/Nicke
 

MaZ

Well-known member
Jobbat hon "Soup-Nazi" där fortfarande eller? Jag går fan inte dit längre sen jag blev serverad/utskälld av henne. :p
 

MaZ

Well-known member
Runt 160, hetsig som fan och blir typ svinsur om man inte vet exakt allt om deras grejer dom säljer eller om man frågar nåt osv.

Jag såg en smörgås med crudo och mozarella som jag beställde och då blev svaret: "Va, vad sa du", jag repeterade men då hon såg ut som ett frågetecken sa jag "ost och skinkmackan" och pekade på vad jag ville ha varpå hon sa "Varför sa du inte Parmaskinka direkt för i väldigt snäsig ton. Ja vafan svarar man då?

Hon var likadan mot alla i hela kön och hon var så några ggr tidigare när jag varit där. Har aldrig upplevt nåt problem med några andra där och har alltid fått bra kaffe och mat.
 

Pac

Maskindoktorn
Runt 160, hetsig som fan och blir typ svinsur om man inte vet exakt allt om deras grejer dom säljer eller om man frågar nåt osv.

Jag såg en smörgås med crudo och mozarella som jag beställde och då blev svaret: "Va, vad sa du", jag repeterade men då hon såg ut som ett frågetecken sa jag "ost och skinkmackan" och pekade på vad jag ville ha varpå hon sa "Varför sa du inte Parmaskinka direkt för i väldigt snäsig ton. Ja vafan svarar man då?

Hon var likadan mot alla i hela kön och hon var så några ggr tidigare när jag varit där. Har aldrig upplevt nåt problem med några andra där och har alltid fått bra kaffe och mat.

Hahaha, det låter ju som vilken såpopera som helst! :lol:

Jag har blivit serverad av en kort blondin någon gång men jag har aldrig sett henne gå på sådär. Jag får gå dit fler gånger och hoppas på en skruvad Seinfeld scen. :)
 

theseal

Kaffeterroristen
chrome "ja", JAG personligen tycker att hon mjuknat lite, eller så har man skärpt till sig och inte står och tramsar i kön längre när hon sköter saker och ting..
 

chrome

Member
: )

Jaaaaa, hon kan framstå som lite väl "nazi" ibland....
Kanske är det så att man tappar glädjen efter att man har arbetat inom branschen i så många år (minst 10).
Egentligen en riktig skön människa......


Hehehe, man har ju själv hamnat i lite ordväxling med henne då och då!

C
 

theseal

Kaffeterroristen
: )
Kanske är det så att man tappar glädjen efter att man har arbetat inom branschen i så många år (minst 10).
Egentligen en riktig skön människa......


Hehehe, man har ju själv hamnat i lite ordväxling med henne då och då!

C

jo, det kan jag förstå, men det serveras ju bra kaffe.
Klappar mig själv på axeln som relativ kunnig inom detta gebit, men ändå är det som om hon verkligen är ute efter att sätta trevligt folk på plats.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,356
Senaste medlemmen
Marsian
Topp