Göteborg Bar Centro

wesaft

Well-known member
Blev en enkel där igår, härlig syrlighet, men inte för mycket. Mycket smak.

Var även inne på Isomac en sväng, Bar Centro kom ut som vinnare.
(Min kompis som drack latte tyckte bättre om Isomac.)
 

Kaiser

Well-known member
Bar Centro är en favorit, men man får passa sig för vem som står bakom maskinen.
 

LL

Well-known member
Wohooo...nja...så elak är jag inte.
Vill ju gärna få gott kaffe i fortsättnignen även av de bra baristorna.
:roll:
 

zero

Active member
LL sa:
Wohooo...nja...så elak är jag inte.
Vill ju gärna få gott kaffe i fortsättnignen även av de bra baristorna.
:roll:
var där i lördags och tog en enkel,barista tjejen var inte den trevligaste jag har träffat. dålig dag kanske..
 

LL

Well-known member
Är det den ena av de två tjejbaristorna på Bar Centro...eller var det den där söta som gjorde latte art på Bönor & Bagels?

Nyfiken i en strut... :p
 

wesaft

Well-known member
säger man A får man säga B Molarin...
Tänk på oss singlar här i forumet ;)
Du får ta dig dit nästa gång du är i stan, värt ett besök

Kyrkogatan 31, en sidogata vid NK.
 

Molarin

Well-known member
Nu har jag varit på Bar Centro och tjejen där var inte på långa vägar lika trevlig och söt som B&B-tjejen.

Espresson klart godkänd med en något metallisk smak. Annars välbalanserad och fyllig. Cappuccinon väldigt snygg men inte bättre än hemma enligt frugan.

En lite rolig grej var att Alexandra Zassi tydligen gifte sig i lokalen bredvid. Hela följet kom utvällandes på gatan för att försvinna i taxibilar och italienskreggade Fiatar... ;)
 

mag

Well-known member
När jag ändå är igång med hobbyrecensionerna här så passar jag på att slänga in en om mitt favvoställe med favvobönorna.
Fick en god dubbel i fredags eftermiddag tillsammans med en vapenbroder, massa kids och stressade julklappsinköpare. Men ändå samma härliga atmosfär. Fastän jag inte varit i Neapel tycks det mig att det är så nära man kommer Italien i gbg. Gillar också att baren tycks flyta ut i gången och på gatan, det känns som ett ställe som folk vallfärdar till på den lilla bakgatan bredvid det stora varuhuset.
Ska man säga något mer är det väl att baristorna skulle kunna vara lite mer nitiska ibland. Min vapenbroder fick en halv rosetta... men enligt utsago var den god.
 

Fredrik

Well-known member
Vad f-n! När kaffebarrundan (se tidigare inlägg om Mahogny och Da Matteo) skulle avslutas med en cappuccino på Bar Centro blev jag ruskigt besviken. Själva espressobryggning var inget större fel, förutom att kaffet inte maldes eftervår beställning utan låg och väntande i dosatorn, samt att baristan envisades med att flusha Linean under hela tiden som han doserade och tampade.

Espresson bryggdes och nyfiken väntar jag på hur det ska gå med mjölkskummandet. Till min stora förvåning och förtvivlan skummar baristan ingen mjölk till oss utan hittar rester i en kanna som han uppenbarligen tycker duger till att hälla upp i två cappuccino. Resultatet är skrämmande och i princip så långt från det som normalt kallas cappuccino som man kan komma. Skäms!

Summerat så är ställningen mellan Fredrik (GS3) och Gbg 3-0 när det handlar om en god, len, krämig och välsmakande cappuccino.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Till min stora förvåning och förtvivlan skummar baristan ingen mjölk till oss utan hittar rester i en kanna som han uppenbarligen tycker duger till att hälla upp i två cappuccino.

Fy fasen, drack Ni upp det ochså? Det är i pissljummen mjölk som diverse matförgiftningsjox trivs rätt bra...:mad: (var är kräkas-smiley när den behövs?)

Jag hade tokvägrat att ta emot dem ens, ljummen mjölk som är så gammal att jag inte har sett den skummas... den mjölken dricker jag bara inte. :nowink:
 
Topp