Hur är Isomac Napolissima?

joakimh

New member
Problem med Isomac Napolissima / Viper

Hej alla,

Jag är både ny på forumet, ny med espressomaskin och världen som kretsar kring den här maskinen :)

Fick tag i en begagnad Isomac Napolissima billigt för en tid sen och packade upp den först idag.
När jag hämtade den så fick jag visat att den verkligen fungerade (fick en espresso av dom)
Men nu när jag provar så får jag inte ut något kaffe..?

Tycker inte jag gör något fel, men tydligen?! :)


  • Fyllt upp tanken med vatten
  • Startat strömbrytaren (kaffeknappen och skumknappen är fortfarande inte intryckta).
  • Strömbrytarlampan och kaffelampan lyser
  • Placerade en kopp och vred på ångvredet
  • Tryckt igång kaffeknappen så där kom ut vatten genom ångtappen (ång knappen är fortfarande ute).
  • Stängde ångvredet och kaffeknappen (testat både efter par sekunder och efter en minuts tid)
  • Väntade några minuter till kaffelampan släcktes.

  • La i nymalet kaffe i filtret som var placerat i filterhållaren
  • Fäste filterhållaren i brygghuset och placerade en kopp under
  • Tryckte på kaffeknappen i hopp om att där skulle komma en epsresso men inget kom...

Har provat ta av filterhållaren och starta med kaffeknappen för o se om något (vattnet) kommer ut.
men inget då heller..

Tycker jag testat med det mesta men inget som lirat.

Har en budgetmalare och likaså en budget tamper, men tror dem är bra nog för o starta min espresso karriär med :)

Genom skumaren så kommer ju uppenbarligen vatten så motorn som fixar det måste ju iaf fungera.

Har inte avkalkat den, borde väl göra det också men måste köpa vinäger innan.
Kan det vara det som är felet eller något helt annat?

Någon som har något bra tips? vill ju så gärna få igång den..
 

Large

Well-known member
Det låter som att ventilen som ändrar vattenflödet mellan ångarmen och brygghuvudet har fastnat. Detta kan bero på kalk eller så är det dålig elektrisk kontakt. Du får öppna maskinen och felsöka ventilen helt enkelt.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp