Kaffeträff i Umeå

andcar

Well-known member
-Var hos Costas nyss för lite fredagskaffe och han var intresserad av att ha en liten träff för oss som gillar lite riktigt kaffe. :D Lite provningar, lite cupping, lite provkörning av Marzzocon (om vi är snälla o skötsamma)...
För honom så passade det bäst någon dag innan de öppnar, typ 9-11. Skulle det kunna funka för någon annan?
2-5 maj, 8 maj eller den 12'e är dagar som skulle passa lysande för mig. Ska dubbelkolla med Costas också vilka dagar/datum som kan passa.
 

Ante

Well-known member
Det vore ju helt underbart bara vi bestämmer datum i tid så jag kan flytta om lite arbete =)
 

andcar

Well-known member
Låter härligt att vi inte låter jobbet styra allt för mkt.
Jag kan kolla med Costas när han har hittat tillbaka från Skåne o Gastro Nord så återkommer jag med tid o datum. Vi borde bli någon stans mellan 4-6 + chefen själv. :D
 

andcar

Well-known member
Har snackat med Costas idag och hans förslag är söndag den 7 maj. Tiden var lite flexibel. Hur ser det ut för er övriga?
-Själv ska jag bara se till att få ledigt då. :D
 

andcar

Well-known member
Skönt att se att jag inte är ensam som byter jobb mot kaffeträffen! Känns som en mycket bra anledning till att plocka ut en kompdag. :D
 

andcar

Well-known member
Nu är det spikat, söndag 13:00 är det som gäller! 8)
Ingen drop in utan föranmälan till mig. Finns en begränsning på ca 6 pers så hör av er snarast.
Nickeh och Murdoc ser jag redan som klara. Klar är även Tomas (en av stammisarna) + förhoppningsvis jag också (blev lite struligt med min egen ledighet idag men jag hoppas på det bästa)!
Så två platser till finns i dagsläget...
 

Ante

Well-known member
Underbart slutar tre idag så jag ska kila ner på news och bygga upp peppen ännu mer och klockan ett är ju lagom tid för oss som ska förtära pilsner på lördag :D
 
G

Guest

Guest
Kl. 13:00 söndag funkar fint för min del. Anser mig härmed anmäld.
 

JAS

Active member
...öööh, skulle kanske loggat in först. Det var alltså jag som anmälde mig.
 

Ante

Well-known member
Riktigt kul och lärorikt var det!

tar paus från solen nu och sammanställer mina knackliga anteckningar från det costas sa om alla sorter :)

creds tilll andcar som styrde upp, kanske vore en ide och skicka nått schysst arrangemnag eller nått till costas imorgon? jag kan iaf fixa om det finns intresse?
 

andcar

Well-known member
-Givetvis måste vi tacka vår älskade Costas! 8) Låter schysst med ett fint arrangemang, medela så jag vet vem jag blir skyldig. ;)
Grymt kul, uppföljning eftersommaren? Lite mer förberedelser med protokoll, smaksnurra mm så kan det bli ännu bättre. Kommer att lägga upp lite bilder nu under veckan, orkar inte med det idag när vädret är så skönt.
 

Nickeh

Well-known member
Jag tycker det låter lysande med ett arr som tack!

Träffen var klockren! Mycket lärorikt och riktigt intressant att få testa riktiga maskiner osv.

Ser fram emot en uppföljning på det hela!
 

Ante

Well-known member
Ok då drar jag förbi på nån av butikerna när jag slavat klart för dagen och fixar ihop nått kaffe inspirerat till "Mr Beige" antingen går jag förbi dit med det idag eller bokar utkörning imorgon vi får se hur det blir....
 

andcar

Well-known member
-Nu kommer äntligen lite bilder från träffen. Finns högupplösta om någon vill ha, bara att skicka pm till mig så löser vi det. :)

Kaffetraff_001.jpg

Nicke vid La Marzoccon och till vänster står Tomas (aka "Mr Macchiato") med vad som kan antas vara en Macchiato i handen.

Fortsättning följer nedan, totalt 15 bilder. 8)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp