Göteborg Mahogny Coffee

Yirgacheffe

Well-known member
Du kan tacka genom att öppna upp en filial på söder här i stockholm, en stadsdel i alltför stort behov av kvalitetskaffe.
 

Sig. G.

Active member
För er som inte fick chans att träffa tomten och undrade var han höll hus på julafton, kan jag nu meddela att han fanns på Mahogny Skånegatan!!!
 

wesaft

Well-known member
Men kom igen nu Sig. G, nu har tjugondag Knut varit redan ;)
skämt o sido, allt som livar upp skadar inte, jag har visst ljusstaken kvar framme :)
 

Sig. G.

Active member
för er information har vi bjudit in Påskharen! Återkommer med bildbevis... hmmm kaffe och ägg, det skall nog gå!?
 

Molarin

Well-known member
för er information har vi bjudit in Påskharen! Återkommer med bildbevis... hmmm kaffe och ägg, det skall nog gå!?

Jag missade dig, Signore Georgio, i dag. Men träffade tomten och kanske Hertigen, glömde fråga. Och så är jag skyldig Skånegatan 9 kr.

Underbar enkel på skånegatan. Ännu bättre på Grand.
 

Sig. G.

Active member
för er information kommer vi under nästa vecka att introducera vår signaturkaffedrinklista! Kommer att bli spännande att se vilka kombinationer som får era smaklökar att dansa piruett på gomseglet.
 

Sig. G.

Active member
Vi kommer att ha en Mahognycertifiering av vår personal för att höja nivån ytterligare samt att se till att nivån är och förblir jämn. Denna certifiering kommer att ske under en hel dag där vi avsätter en halvtimma per person. Någon som är intresserad av att närvara? Det kommer att hagla kaffe av alla de slag...
 

Sig. G.

Active member
Då var det dags... på tisdag den 22 januari börjar vi vår Mahognycertifiering!

Varje person kommer att gå igenom 5 nivåer och kommer att bedömmas utifrån teknik, renlighet, logistik, social talang, kvalitetsmedvetenhet samt närvaro. Mängder av kaffe kommer att serveras samt en signaturdrink per person - allt kaffe som kommer ut via mahognycertifieringen är GRATIS!

SCHEMA:
14.00 Styrbjörn Mezza
14.30 Isabelle Macchiato *
15.00 Henrik Lungo
15.30 Sofi Maracchino
16.00 Fabian Caldo *
16.30 David Freddo
17.00 Christian Romano
17.30 Hasse Pressolito
18.00 Markus Cappuccio
18.30 Filip Ristretto

* 2 nya förmågor som siktar på att bli Mahogniter!

Bra vore om ni som väljer att komma pepprar dem med kniviga kaffefrågor!

De tre främsta kommer att plockas ut till en final!
 

Sig. G.

Active member
Dan & Matts... ni är för härliga!!! Det gläder mig att ni så gärna vill att vi skall närvara. Jag säger som jag sagt tidigare: "Allt började 1973... gå ut i skogen och sök min son!" När man minst anar finner jag min Karl-Johan och plötsligt ser jag allt så klart. Javisst en signaturdrink på Karl-Johan svamp!!!! Given vinnare!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp