Göteborg Mahogny Coffee

LL

Well-known member
Jag vill slå ett slag för Mahogny-vagnen som brukar ses vid Bältesspännarparken vid soliga dagar.
Hade tills nyligen ingen aning om att det dessutom fanns en tillhörande kaffebar borta vid Korsvägen.

Hur som helst, för mig som jobbar uppe vid Avenyn och allt som oftast även äter lunch här, är Mahogny-vagnen en välsignelse ty här finns inget annat en äckliga Condeco och Waynes Coffee.

Perfekt att glida förbi och ta en espresso på stående fot i solskenet. Ja, om det nu är någon sol att tala om.
Läs mer på:
http://www.mahogny.com/kaffevagnen.htm

Och om det finns någon Mahognyrepresentant på forumet vill jag bara säga att nu måste ni komma fram. Jag har tvingats dricka äckligt kontorskaffe hela vintern!
 

LL

Well-known member
Men snälla någon! Om nån på Mahogny läser det här..eller om nån har vägarna förbi Mahogny vid kOrsvägen...snälla be dem köra ut med sina fina vagn nu!

Jag blir yr av allt kass kaffe här uppe på Avenyn.
Jag vill stå i solen och sippa gokaffe. 8)

NU!
 

wesaft

Well-known member
härlig cykeltur idag
Underbart väder, men jag var lite väl tankspridd.
var på Mahogny och tog en espresso och bjöd polarn på en latte,
desvärre glömde baristan att ge mig 50kr sedeln tillbaka, fick bara mynten.
blev genast exlusiva grejer, enkel espresso + latte för 93 kr :/

Kom på det först en timma senare, hehe.
Hoppas hon kommer ihåg mig nästa gång jag kommer in, jag hänger inte på väggen där än.
Vi stod och tjäbbla en stund så det tror jag.

Hur smakade det då, jo först gjorde hon en som rann lite väl fort, fick smaka men den var inte toppen. Hon skulle ändå göra om den ändå sa hon. Den nygjorda smakade toppen, men den var inte värd 65 kr.

mm, har svårt att släppa det här.

PS. Vagnen är ute nu. DS.

enkel på korsvägen 15 kr. Vagnen tar 10 kr.
 

LL

Well-known member
Nej...jag har inte sett vagnen...
står den någon annanstans än förra året???

I fredags var den i alla fall inte ute.
 

wesaft

Well-known member
Vagnen hade smygpremiär första maj, sen i lördags var det premiär.

Det var inte samma barista idag, så jag kunde inte kräva att få 50kr uppsatta som förbetalt kaffe ;) historien fortsätter säkert till helgen.
 

wesaft

Well-known member
Dags för ett mittinatteninlägg :)
Var där förra helgen och tog en enkel, den riktigt slank ner(väldigt behaglig smak, inte för klen).
Ska in en sväng imorgon, blitr väl en enkel till eller ev. en dubbel ristretto.

PS. Mina 50 spänn räknar jag som bortblåsta vid det här laget. DS.
 

Sig. G.

Active member
inte riktigt än...

...har precis bemödat mig att signa upp en profil... herr Wesaft kom ner till kaffebaren mån - fre mellan 08.00 och 10.00 och presentera dig och vi skall justera vår olyckliga skuld. Välkommen! // Mahogny ;)
 

wesaft

Well-known member
tjena Sig. G, tack för erbjudandet.
Jag som har klockan först på 10.00, den ekvationn går inte ihop ;)
Jag har kommit över den där 50-lappen nu, oroa er inte, mahogny är fortfarande ett favoritställe.

Sänk priset på den enkla till en tia istället så kan jag tjäna in det framöver.
 

Molarin

Well-known member
Det är så j---a underbart att se någon som kan sitt jobb! All uppskattning och heder åt tjejen på Mahogny Skånegatan som gjorde en espresso och en cappuccino till oss i dag när vi var på väg till Marstrand. Exemplariskt!

Kaffet de använder är dock ingen favorit hos mig. Aningen för fruktigt och eftersmaken har en rökt ton, metallisk.
 

Sig. G.

Active member
vi är vare sig statiska eller överdrivet homogena...

Gläder mig att vi förgyllde er Marstrands resa... Mahogny har idag 12 olika varumärken och drygt 150 olika kaffeblandningar... detta innebär att vi varierar beroende på humör, väder och önskemål. För övrigt tar vi hela tiden in nya spännande varumärken på prov som vi testar omedelbart på våra stamgäster... P.S. Besök www.mahogny.com och lyssna på vår Mahognylåt ;-)
 

wesaft

Well-known member
Var där idag och tog en enkel för att rädda min måndag.
Har endast 5 minuter dit med cykeln från jobbet, de dagar när tankeverksamheten är snabb som sirap är det skönt att svänga dit :)
 
Topp