Malmö Lilla Kafferosteriet

tobbeg

Active member
Jag passade på att gå förbi när jag var på arbetsintervju i malmö. Den är inte bara snygg den kan leverera gott kaffe också.

Jag tyckte att espresson var godare än ur den gamla elektran. Men det är svårt att säga nåt egentligen eftersom man inte kunde prova två koppar bredvid varandra. Hur som helst var maskinen brutal. En avskalad best i stål skulle jag bäst beskriva den som.

Ta en tur förbi och spana in vet ja. De har börjat sälja Harrar också det är alltid trevligt, de är dock inte rostade än så man får nog vänta några dagar till.
 

AA

Skottjägare
Var inne i stan idag och körde en liten kafferunda medans damen shoppade. Första stoppet var Lilla Kafferosteriet.
Jag har druckit dubbla här ca 7-8 ggr och varje gång så har det varit samma sak. Espresson smakar surt. Kanske inte surt men syrligt åt det sura hållet.
Möjligen så är det som så att dom gillar den typen av kaffe där men det passar inte mina smaklökar. Det konstiga är att dom flesta man pratar med brukar lovorda stället och deras kaffe.

Härifrån gick jag vidare till Nesta.

/AA
 

Fredrik

Well-known member
Maskinen till all ära, men det slarvas lite väl med hantverket. Taskig dosering, fel malningsgrad blir ger inte kaffet sin fulla rätt... Hade önskat en uppsnäppning av kvaliteten
 

AA

Skottjägare
Hade önskat en uppsnäppning av kvaliteten

Jag tror faktiskt att det kommer att bli bättre nu!
Såg på deras blogg att Emil Eriksson börjar där och denne kille har serverat mej många utmärkta dubbla.
Så fort han börjat där så kommer jag gå dit och testa igen.

Inget ont om tjejerna som brukar jobba där med deras teknik är precis som du skriver under all kritik. Undrar om dom ens dricker kaffe.

/AA
 

Montero

Well-known member
Har Tony slutat? Han har presterat radvis med prima espresso som gomen min njutit i fulla drag.

PS: espressi. hehehahahe :(
 

AA

Skottjägare
Jag såg det igår med!
Den som stod där nu såg riktigt plastig ut. Jag svände i dörren så jag hann aldrig se vad det var som stod där istället.

/AA
 

Joakim C

Well-known member
Lilla kafferosteriet stod för det vinnande kaffet i Danska mästerskapen förra veckan. Grattis till dem.
 

Montero

Well-known member
Har en lång innestående post om Lilla K... men det blir när jag får tid..:)

image-upload-13-748985.jpg
 

WannaBean

Active member
Nå - har man sagt A får man väl säga B? Vad är scoopet?

Jag ser Lilla Kafferosteriet som ett mycket trevligt ställe dit man går med icke-så-kaffenördiga, för att de ska få uppleva ett mysigt ställe med unik atmosfär.

Kaffenördar tar man snarare med till Solde eller Te&Kaffehuset, ställen som inte är lika myspysiga till det yttre, men där kaffet står i centrum.
 

Loop

Member
Synd att dom inte har skrivit sina öppet tider på bloggen. Vet man ju inte om det är öppet idag eller inte.
 

chutzpah

Well-known member
Jag känner en tjej som jobbar där. De har söndagsöppet.

Vad är det förresten med företag som inte har sina öppettider på hemsidor och ev bloggar?? Vill de inte ha kunder?
 

Loop

Member
Var där iaf o köpte kaffe. Det blev Nicaragua (eller hur de stavas) och de var visst de dyraste så ja hoppas de e gott. Vill mest ha mörkrostat men dom har inte de sa hon så ja hoppas de blir bra iaf.
 

Joakim C

Well-known member
Nu har kafferosteriet äntligen öppnat "specialingången" i dörren bredvid. Jag var inne och fick köpt ett par påsar, bla COE 3an från Honduras, den ska aeropressas idag :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp