En orostad böna !

LL

Well-known member
Hejhej...kör väl en liten presentation jag med.

Linda. 29 år. Blond därav orostad :) favoritfärg: röd.
Dricker kaffe, helst en dubbel macchiato på da Matteo.

Medan andra stoltserar med PT´s personal trainers så har jag en PB.
A.k.a "personal barista" med tillhörande Gaggia Classic. :)
Förr roddade jag kaffe i min mokabryggare.
Nu har jag sambon till kaffegörandet. Själv står jag för alla små tilltugg i form av goa mackor, biscottis och choklad.

Mjaa...jobbar med reklam...och skriver på dagarna. Har en bortskämd tjock caffe latte-färgad katt som får varm mjölk som blir över.
Eller kanske är den catte latte-färgad :)

Har druckit alldeles för många glas Dark labels i baren hos jonaz på den tiden han roddade Kompanietbaren.

Annars dricker jag gärna Kilkenny på Red lion på Mariaplan. mmmm...eller en mörk Krusovice.
Eller sitter i soffan ute vid Röda Sten i solnedgången på sommaren.

Är för övrigt ett sneakerfreak. Köper sanslöst dyra sneakers. Eller billiga.

Försöker köpa en vespa. Helst en röd. Är kanske nån 30-årskris som hägrar :)

Well..det var väl det. Undrar ni något får ni fråga.

/LL
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Ah, Krusovice... mmmm.
Var på Quiz-kväll på Red Lion i våras, riktigt kul! :lol:
Längtar hårt efter sommaren när du skriver om Röda Sten!
Välkommen!
 

LL

Well-known member
Mjaaa...jag skulle nog inte få för mig att dricka såna ohemula mängder öl som jag drack då. Eller jo kanske, under rätt förutsättningar förstås. :D

Nåväl, öl ligger mig trots allt varmt om hjärtat. Och kaffe såklart.
 

treefinger

Well-known member
Kul att du gillar öl! Det är något jag fått upp ögonen för också, sedan jag flyttat till Uppsala.
Jag tycker det är roligt att dyka in de liter mer speciella öltyperna, som knappast smakar som "vanlig" öl, alltifrån Barley Wine (föredrar Thomas Hardys variant), till en kall, härligt syrlig gueuze. Självklart går en vanlig lager ner också, men då får det gärna vara någon med lite karaktär, från systemet rekommenderas Brooklyns lager. En lager med karaktär.

Vad har du för favoriter annars?
 
Topp