Stockholm Blooms

Molarin

Well-known member
Käkade frukost på Blooms (Hornsgatan) i går. Deras bröd är riktigt gott men så har de eget bageri också.

Kaffet är lite sämre. Monteriva. Hustrun tog en Cappucciono vilken fick omdömet "ok". Jag valde som vanligt en dubbel espresso och den var drickbar... Flyktig crema, något tunn smak och obefintlig eftersmak drar ner betyget.

Lokalen var luftig och ganska stor. För sex år sedan jobbade jag där. Då var det tryckeri. Frukosten intogs i Colorit-lagret. ;)
 

kaleii

Well-known member
Rent personligen så har jag inget emot Monteriva alls. Det må vara lite billigare, men jag tycker att det är ok. Jag har inga problem med att få till en riktigt najs doppio med min Giotto och Monteriva Marché. Mycket smak och crema.

Vad är det som får folk att störa sig på Monteriva så mycket, egentligen?

Däremot så går Blooms fetbort numera. Brukade dricka sojalatte på Blooms på S:t Paulsgatan ett par hundra meter bort från Blooms2 (på Hornsgatan), men den är rätt dålig numera.

Kan rekommendera Café Rival om ni vill ha en god sojalatte. Har inte provat deras vanliga latte än dock.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
I begreppet "Nörd" ingår nog dessvärre oftast att man kategoriskt dissar sånt som är av god kvalitet men inte hör till det allra bästa. Monteriva har flera goda bönor som absolut fungerar mellan varven, speciellt om man tycker kaffe är dyrt. Mycket prisvärt.
Sen finns det ju alltid kaféer där kaffet står och blir gammalt för de har liten omsättning och kanske köper in för mycket kaffe åt gången, och eftersom Monteriva finns på så många ställen kan det vara en orsak att man hittar lite dålig kvalitet då och då.
Det finns nördar i det övre skiktet som dissar Mauro De Luxe också :roll:
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp