Hak i Västerås

johey

Well-known member
Som fattig student har jag inte tagit mig råd att prova speciellt många av de kaféer vi har i Västerås under de tre och ett halvt år jag har bott här. Är det någon här som har några tips?

Jag har druckit espresso på Gränden, och den är väl helt ok. Sen brukar jag dricka latte eller espresso efter maten på Bredbar (nästan varje fredag), och det tycker jag är ett trevligt ställe. God mat, gott kaffe och trevlig personal.

I övrigt är det mest hemma i studentlyan jag dricker espresso. Här vet jag ju i alla fall vad jag får :).
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Godag studentkollega! Jisses, espresson måste vara dyr i Västerås. Här i Malmö får man en enkel för en guldpeng och då kan man dricka minst en om dagen, även som fattig student.. 8)
 

Hje

Member
Jag är också student på MdH. Dock utlånad till Holland just nu. :D Espressokulturen är väl inte den starkaste i V-ås. Av de ställen som finns kan jag rekommendera espresson på Limone eller A&M Coffeehouse. Dock är det som vanligt lite sisådär med kontinuiteten. Kvaliteten på kaffet beror oftast på vem det är som står bakom spakarna. Vissa baristor är bättre än andra på de ovan nämnda ställen.
 

majk

Well-known member
Jag var också student vid MDH fram tills förra året. Dock i Eskilstuna. Den enda espresson jag druckit i Västerås som var ok är den som serverades på Il barista. Minns inte vad gatan heter, men det är mitt i stan i alla fall. Lavazza-bönor vill jag minas.

/Majk
 

johey

Well-known member
Jag var faktiskt på il Barista igår. Ganska trevligt hak faktiskt, men även detta med ickestudentpriser =\. Jag betalade 26.- för en cappuccino. Riktigt fin sådan förvisso, med latteart på :). Jag får prova deras espresso någon gång efter nästa CSN-refill.
 

Hje

Member
Kul att höra att il Barista har bra koll på kaffet och att det finns ett café i stan som kan göra lattéart! :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp