Malmö Baltzarsgatan/Kalendegatan?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

bobby orlando

Active member
Det har börjat dofta nyrostat kaffe runt det gamla gula huset som ryktades vara på gång att bli café/rosteri! Någon som vet något mer? Låter/luktar nästan för bra för att vara sant.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
På måndag slår gänget upp dörrarna! Vad jag har hört så ska det vara en "vanlig" bar på nedervåningen, på andra våningen ska medlemmar kunna sitta och avnjuta sitt kaffe i lugn och rå i vilsamma fåtöljer, på tredje våningen ska det vara rostning och utställning av maskiner som man kan köpa och provköra. Elektramaskiner ska servera oss espresson på nedervåningen. Kaffekurser och kaffeprovningar i massor tror jag att det blir. Ska bli intressant att se hur det här medlemsskapet kommer att utformas....
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Ibland kvittrar fåglarna lite snett. Jag får ursäkta mig för att jag lämnat felaktig info angående öppningen. Vissa av forumsmedlemmarna (jag nämner inga namn) har irrat omkring i hopp om att få en espresso på Baltzargatan idag. De senaste uppgifterna lyder att de ska öppnas imorgon tisdag.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Namnet har jag ingen koll på. Jag tror dock inte att det är någon hemlighet längre att Daniel Remheden, Filip Åkerblom och Toni(y?) från Bar Italia kommer att synas till i lokalen...
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Jag var också förbi, och jag får ursäkta återigen för att jag flaggar fel hela tiden! Idag skymtade jag en stor kopparmaskin från Elektra...kommer bli grymt att se den i action. Nu vågar jag inte säga nåt mer om öppningen..hehe
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hehe..ibland är livet inte snällt mot en. Det ryktas även om att det ska öppna ett nytt "cafe" runt davidhallstorg med en engrupps Giotto... 8) Jag tänker nämligen bjuda in mig själv dit till en "öppningsespresso"
 

Lars

Well-known member
Det skall vi nog kunna ordna! Jag ber att få återkomma om när detta kan bli verklighet. Jag räknar med att det blir i slutet av nästa vecka, men jag säger till när jag vet säkert.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Bra spanjobb idag Lars! Jag hoppas att de får upp portare innan lördag. Vi får ta ett möte där snarast.
 

mrjohan

Well-known member
Inne bakom de tjocka ridåerna? :shock:

Du som springer förbi lite då och då.. tell us when it's public!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp