Stockholm Mellqvist kaffebar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

sannah

Member
jag fick en kall cappuccino med mjölk med knappt något skumm över huvud taget, serverad av en inte alls speciellt trevlig herre. tjejerna vad snälla dock. stressig öppningsdagdag?
 

alexanderruas

Well-known member
Mag, vad sägs om frulle där lite då och då?

jag är också med på frulle!

verkar som de hade en hård och tuff dag idag... men det får man väl räkna med så här första dagen. de ska även få en två-grupps Cynesso snarast så då hinner de väl med lite bättre. plus att man får räkna med att baristorna har då kunnat köra in sig lite!

alexander
 

josef

Well-known member
Hej! Idag var som sagt premiären, helt sjukligt stressigt och mycket är nytt för oss alla, men riktigt, riktigt kul har det varit!

Och sannah, kom förbi imorn (9 eller senare) så ska jag se till att du får en riktig cappu, och ett trevligt bemötande! Hoppas inte det var jag som var den otrevlige herren?
 

von Thor

Kaffevision
jag är också med på frulle!

verkar som de hade en hård och tuff dag idag... men det får man väl räkna med så här första dagen. de ska även få en två-grupps Cynesso snarast så då hinner de väl med lite bättre. plus att man får räkna med att baristorna har då kunnat köra in sig lite!

alexander

Härligt!!!!

Då blir jag inte ensam i alla fall. 0700 imorrn?
 

von Thor

Kaffevision
Bästa morgonen i år var när jag gick in på mellqvist i torsdags kl 0630. Jag är inte den religiösa typen men imorrn är det tajt om tid. Jag går in i dimman 0700, så säger vi 0730 på torsdag?
 

Johan

Well-known member
Undra om man skulle ta och putsa skorna och ta sig ner till bysis för att hälsa på lite lite annat kaffefolk...

Torsdag morgon säger ni, kl 07:30 alltså...

--Johan
 

Coffeehead

Well-known member
Säja vad man vill om Kaffebar men Johan var/är en trevlig prick, är det någon som vet vart han tagit vägen nu när Mellqvist tagit över.
 

josef

Well-known member
Nu önskar man ju nästan att man jobbade morgon på torsdag när så mycket folk härifrån kommer in :)

Coffeehead: jag hörde någon slänga ut sig att han ligger i hängmattan. Har ingen aning om vad han gör faktiskt.
 

josef

Well-known member
Sant, det strömmar ju sjukligt mycket folk på stället! Trodde inte Söder rymde så många kaffesugna :D
 

treefinger

Well-known member
Var förbi en snabbis i går, men kom lite för sent. Men vad gjorde det, jag blev väl omhändertagen ändå. Tack för det.

På återseende!
 

Fabian

Well-known member
Var förbi på en enkel idag. Mycket folk! God espresso, möjligtvis för färsk, som Per själv påpekade var ett litet "lyxproblem" :)
 

treefinger

Well-known member
Var där en sväng igår. Fick mig en god enkel från synesson, serverat av en trevlig tjej.

PS. Nån som vet vad en "Göteborgare" är för något?
 

Bilagor

  • DSC02232.JPG
    DSC02232.JPG
    110.6 KB · Visningar: 67

Coffeehead

Well-known member
Ombyggnad på G?

Uti från bilderna har inte Mellkvist ändrat något i inredningen, stämmer det? i så fall kommer han att bara köra på så känns det tråkigt. Det vore mycket roligare om han satte sin egen stil på stället. Ska åka förbi någon dag och testa.
 

Ducceniclas

Well-known member
Det var så mycket folk där i igår att vi jag knappt fick plats. Kul att det går bra!
Kaffet var, tja, helt vanligt. Inget smaksensation men gott.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp