Stockholm Mellqvist kaffebar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Coffeehead

Well-known member
Josef - du kanske missförstod mig men jag föredrar definitivt arabica före robusta men om du befinner dig i norra italien så smakar en fin arabica som är det vanliga där, mycket mer kaffe än vad det ni serverar. Jag kan säkert lära mig tycka om det också men känner inte idag att jag har behov av det då det finns flera ställen som serverar traditionellt arabica kaffe som smaker utsökt.

Monteriva har nog gjort sitt i många läger men har ändå varit med och byggt den marknad som finns idag, där med inte sagt att jag är något fan av deras blandningar.
 

josef

Well-known member
Musicman: onsdag är jag där. Men jag är ju långt ifrån den enda baristan!!

Coffeehead: Okej. Alla har som sagt olika smak. Men kaffe smakar det fortfarande, det är ju kaffe :) Så frågan är, vad menar du med att det smakar "mer kaffe"? Inte för att jag vill kontra dig alls, utan vill bara veta vad du definierar som kaffesmak!
 

Musicman

Well-known member
Ahhh - skit också - kan bara på fredag som det ser ut nu. Vi får se om du är där en annan dag. Alltid kul att träffas IRL!
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Jaha du josef. Det ser ut som om jag kommer att besöka dig i morgon (onsdag). När vetekatten (inte konditoriet), däremot...

Så får vi se om det finns några andra RKare där då. Jag kommer antagligen att ha med mig en lång 11-åring och en rabiat - i vagn sittandes - treåring...

Så att jag känns igen, menar jag... ;)

//Stefan (som ser fram mot att träffa RKare IRL; jämt och ständigt)
 

Coffeehead

Well-known member
Josef - Vad ska jag säga? traditionell espresso smak är svår att definiera men det är inte den syrliga fruktcocktail som jag och min vän tyckte att ert kaffe smakade.
 

Bjarne

Well-known member
Stefan: När tror du att du tittar in? Jag funderar på att titta förbi imorrn onsdag och är det så att du vill träffa fler RK:are så vore det bra att veta när. Jag jobbar i samma kvarter som Coco Vaja, riktigt bra kaffe har jag nära, men man måste ju se sig om i världen/staden lite så man inte får skörbjugg ;)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
-> Bjarne: Jag har faktiskt ingen aning, men en tanke är att vi ska börja på söder. Grabben behöver nya dojjor så ett besök på Sneakers 'n' Stuff kanske inleder Stockholmsvisiten.

Om det blir så tänkte jag att Mellqvist får ett besök strax efter öppningsdags (de öppnar 10, gör de inte?); säg vid elvasnåret.

Men, som sagt, jag vet inte; planer har ju en tendens att gå i stöpet om man är fler än en vilja...

//Stefan (som hoppas att det blir besök hos någon RKare i alla fall)
 

Bjarne

Well-known member
Jag gör ett försök att komma förbi efter 10-tiden. Ska nog se till att få med mig en påse bönor också om det är möjligt :) Hoppas vi ses. Jag lär nog inte ha min Buff på huveet, men flinet är detsamma!
 

josef

Well-known member
öppningsdags är 7, men för min del kommer jag någon gång mellan 10-11 och börjar elva, så hoppas vi ses! God natt
 

Mmm Kaffe

Active member
Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Har Mellqvist lagt ner på Rörstrandsgatan? Elelr är det inte gammalt längre? Eller inte fint?

Och nya stället på söder är bra men inte lika bra som tidigare kaffebar?

Äsch, jag sa ju att jag tyckte att M söder var bra:D. Det smakade jättebra men jag saknar en viss atmosfär som fanns innan:angry:, dvs jag saknar i alla fall gamla Kaffebar:unsure:. Det kommer jag alltid att göra fastän kaffet många gånger inte alltid var oklanderligt på den tiden:blush:. Angående M St Eriksplan så sa jag jag bara exakt vad jag tyckte, och jag vet att många med mig håller med. Det gäller saknaden av Kaffebar också!:cool: Fråga Erik själv så får du höra att många av de gamla stammisarna är sura på M Söder för att de inte längre får kaffet serverat av Johan;).

Nog sagt om detta från min sida...
 

ps

New member
Coffeehead om du nu tycker att det smakar så illa varför får då inte jag tycka att en gammalt monteriva kaffe smakar illa?? du är en riktigt tomte!!!!! sluta skriv här för kaffebar existerar inte längre och kommer aldrig finnas där igen fattar du inte det
 

Bjarne

Well-known member
Tack Josef för mackan, juicen, espresson och cappucinon! Allt var mycket gott och trevligt. Återkommer snart och provar mer mat/dryck.
Ska experimentera med Arichan och er blandning i helgen. Blir kul! :)

Kul att vi hann ses Stefan! Hoppas sko-shoppandet gick bra. Hem o öva hjärtan nu ;)
 

Coffeehead

Well-known member
Ps - tomtar och troll lever i skogen det gör inte jag. Du får tycka precis vad du vill om Monteriva och andra sorter men som du säkert ser om du läser alla inlägg så är det fler som diskuterar gamla Kaffebar inte bara jag, bla Mmm Kaffe. Så om jag eller någon annan vill vara nostalgiska och diskutera gamla ställen så gör vi det utan din tillåtelse.
 

Molarin

Well-known member
Nu är den här tråden klar för arkivet, känner jag. Orkar inte rensa och sortera...

Ni som vill diskutera Mellqvist Hornsgatan, Mellqvist Rörstrandsgatan eller Gamla Kaffebar Hornsgatan startar en ny tråd med relevant rubricering.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp