Är det någon som kollat på Versalab M3 grinder?

Cheffalo

Hedersmedlem
Den ser ut som en proffesionell drinkmixer! :lol:
Inte sett den förut, ännu en amerikansk pryl.
(jag är uppfostrad att vara skeptisk! ;) )
 

daggen

Active member
Att döma av det jag läst så verkar ju den minst sagt grym. Den är lite dyr och svårtillgänglig bara. Men coolt med koniskt och platt kvarnverk, noll i spill och dräll samt att den verkligen är anpassad för hemmabruk.
 

zix

Well-known member
ja, herrejösses, Versalab-kvarnen är väl en redig drömkvarn. Iallafall på papperet... eller skärmen.
Men espressomaskinen är väl snäppet värre... var det typ 90 lusingar den kostade?

Edit: Espressomaskinen kostade 9800 dollar, men finns inte längre. Snubben håller på och bygger nästa modell, M3x. Bild här. En 3D-rendering bara, men den ser klart lovande ut tycker jag.
 

archenti

Well-known member
Hehe, ja man skulle inte säga nej om man blev erbjuden en sådan kvar, vad säger ni, är det inte dags snart att vi utvecklar en svensk espressomaskin som är går att sälja?
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Det var ju några på Chalmers som höll på med nåt projektarbete som handlade om en egenbyggd maskin. Nån som hört hur det har gått?
 

archenti

Well-known member
jag har också hört om detta, eventuellt handlade det om ett exjobb och om jag inte missminner mig skickade jag ett mail till en av killarna för ett par år sedan, fick dock inget svar.

/A
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp